آینده روشن بازار سهام

#علی_اسکینی تحلیل گر ارشد کارگزاری صنعت و معدن با اشاره به هفته گذشته بازار سهام به #بیداربورس گفت: بازار در هفته گذشته دو نیمه متفاوت را پشت سر گذاشت. در حالی در سه روز ابتدایی بسیاری از نمادها شاهد غلبه عرضه بر تقاضا بودیم که در دو روز آخر هفته یک برگشت نسبی از منفی به مثبت در بازار رقم خورد و امیدواری مجدد به اردوی بازار برگشت.

وی افزود: هفته گذشته با رشد قیمت های جهانی و صعود #نفت به سطح ۹۵ دلار انتظار شروع مثبتی برای بازار وجود داشت، اما با خبر اعطای برخی از معافیت های آمریکا به ایران در بحث هسته ای و در ادامه با ریزش سنگین #دلار به کانال ۲۶ هزار تومان، بازار سرمایه نیز افت ۲۷ هزار واحدی در سه روز ابتدایی ثبت کرد.

این تحلیل گر ارشد بازار سهام گفت: در نهایت در انتهای هفته با ورود موج جدیدی از تقاضا روند صعودی بهتری در سهم های مرتبط با #برجام ( بانک و خودرو) گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد:

با این حال معتقدیم همچنان موج تردید در میان فعالان بازار سرمایه نسبت به شروع رونق در این بازار جاری و ساری است. ارزش پایین معاملات خرد در زیر ۳ همت و خروج مداوم نقدینگی حقیقی خود بیانگر این موضوع است.

وی تردید در حوزه تحولات سیاسی را از مهم ترین دلایل تردید در بازار سهام دانست و گفت: این‌طور که به نظر می‌آید، #مذاکرات-اتمی به نقطه حساس رسیده و همین امر سبب شده است تا فعالان بازار سرمایه به آینده قیمت دلار با لنز تردید نگاه کنند.

اسکینی گفت:

پیش بینی ما این است که توافق انجام می شود و آنطور که از اظهارات مشخص است عقلانیتی در دولت حاکم است که قیمت دلار در حوالی ۲۵ هزار تومان به تثبیت برسد. با تثبیت دلار و گذشت روزهای آخر سال که عمدتا با تسویه اعتباری ها و نقد کردن برخی برای پرداخت حقوق ها همراه هست می توان انتظار داشت مهم ترین تردیدهای بازار از بین ببرد.

اسکینی در پایان گفت: با توجه به سطوح مناسب #قیمتهای_جهانی و در پیش بودن مجامع و محقق شدن سودهای مناسب از طرف شرکت ها می توان همچنان با سهامداری و چیدن یک ترکیب مناسب از سهام، بازده بهتری نسبت به سایر بازارهای رقیب که چشم انداز رکوردی برای آنها پیش بینی می شود به دست آورد.

#تحلیل_بازار #پیشبینی_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *