مجمع عمومی شیران

✅ یکی دیگر از کارهای مهم شرکت که در چند روز گذشته به نتیجه رسید بازسازی اسکله شرکت خدمات بندری ایران بود که از سال ۹۱ به علت برخورد کشتی اسکله قدیمی شرکت با آسیب مواجه شده بود. در حال حاضر ۱۷ هزار متر مربع به فضای اسکله شرکت اضافه شد و با انجام عملیات لایروبی ظرفیت بارگیری و تخلیه کشتی ها تا حداکثر ۱۰ الی ۱۲ هزار تن امکان پذیر است.

✅ یکی دیگر از اقدامات شرکت در سال مالی مذکور ورود به شرکت نیرو کلر است که هدف از سرمایه‌گذاری در این شرکت ایفای نقش مدیریتی در تکمیل زنجیره تولید محصولات و ارزش افزوده بالاتر است. در حال حاضر شیران سهامدار عمده شرکت نیروکلر و همچنین تولید کننده عمده پارافین است. با توجه به اینکه شرکت نیرو کلر به عنوان یکی از واحدهای تولید آلکالی در کشور شناخته می‌شود یکی از اهداف این شرکت برنامه‌ریزی برای تولید پارافین کلره است.

✅ یکی دیگر از برنامه‌های شرکت افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه در سال ۱۴۰۱ است که هدف آن تامین مالی و تکمیل طرح‌های نوسازی و توسعه به منظور افزایش سودآوری شرکت است همچنین استفاده از مزایای معافیت مالیاتی آن بودجه ۱۴۰۱ روان شدن معاملات سهام شرکت در بورس و اصلاح ساختار مالی است.

 از دیگر برنامه‌های توسعه شرکت‌های تابعه:

سرمایه گذاری در جزیره نگین با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال جهت ایجاد مخازن و تاسیسات سقف ثابت و شناور و توسعه فعالیت‌های عملیاتی خدمات بندری است.

✅ ساخت سه مخزن ذخیره سازی جدید دو منظوره برای مواد سبک و سنگین به میزان گنجایش ۷۵۰۰ متر مکعب با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷۹ میلیارد ریال

✅ تاسیس و یا خرید شرکت حمل و نقل زمینی، توسعه فعالیت های حمل و نقل دریایی، توسعه فعالیت های بازرگانی در حوزه صادرات و واردات مواد شیمیایی از دیگر طرح ها و برنامه های شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران مربوط به شرکت صنایع شیمیایی ایران است.

نگاهی به برنامه های آتی شرکت شیران

✅ نو سازی خط LAB به روش کاتالیست مایع با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن LAB

✅ از ویژگی های این طرح: افزایش سود عملیاتی شرکت به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال، افزایش تولید به میزان ۱۰۰ هزار تن در سال، انجام عملیات اجرایی در پایان سال شمسی ۱۴۰۱ و آغاز بهره برداری در سال ۱۴۰۲ همچنین امکان اضافه شدن طرح کاتالیست انجامد و ایجاد امکان همزمان تعمیرات اساسی و حذف زمان توقف از تعمیرات اساسی.

✅ کار جدیدی که شرکت طی ۵ سال آینده خواهد داشت شروع طراحی تفصیلی فاز اول پارک شیمیایی شرکتش ایران است سرمایه گذاری کل پارک شیمیایی معادل ۲۴۰ میلیون دلار طی ۵ سال است که برای فاز اول آن حدود ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز است که در سال ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و تولید ۴ محصول جدید در راستای زنجیره ارزش محصولات شرکت سرمایه گذاری شیران.

✅ به گفته مدیرعامل هدف‌گذاری برای سرمایه گذاری در سه طرح نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری هر طرح بالای ۳۰ میلیون دلار در حوزه شیمیایی و پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش

در پایان مجمع #شیران به ازای هر سهم۱۸۰۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

همفکران

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *