جلسه معارفه شرکت آسیاتک

✅ شرکت برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ها و درآمد‌های خوبی را پیش‌بینی کرده است.

✅ شرکت های حوزه آی سی تی و آی تی در خصوص اموال خود به هر میزان که اطلاع رسانی کنند باز هم ابهاماتی وجود دارد. در اواخر سال ۱۴۰۰ آسیاتک یک شرکت را با اموال آن خریداری کرد؛ ۹۵۰۰متر مربع این شرکت دارای فضا و زمین و ساختمان است‌. ۶۰۰۰ متر زمین نیز دارد که بسیار ارزشمند است. لذا به نظر می رسد فهرست دارایی ها و اموال شرکت آسیاتک نشان می‌دهد تمرکز شرکت تنها در حوزه دیتا نیست و سرمایه گذاری در زمین و ملک نیز انجام داده است که جز سرمایه گذاری های امن است‌.

✅ از ۱۳۰۰ میلیارد تومان دارایی های نامشهود شرکت آسیاتک ۶۰۰ میلیارد تومان آن در خصوص نرم افزارها و لایسنس هایی است که چه از داخل یا خارج تامین شده است.

✅ حدود ۱۵۰ هزار آی پی که در گزارش ارزش گذاری وجود دارد حفظ شده است.

✅ در خصوص ارزش گذاری شرکت گفته شد که شرکت با چهار روش ارزش گذاری شده است. در نهایت ارزش وزنی شرکت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و ارزش وزنی هر سهم ۹۰۱ تومان تعیین شده است.

✅ در خصوص صندوق های فروشگاهی سازمان امور مالیاتی گفته شد این طرح یک طرح ملی است و شرکت آسیاتک یکی از شرکت‌هایی است که مجوز آن را دارد و به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

✅ تعرفه ها ثابت در نظر گرفته شده اما احتمال تغییر آن ها وجود دارد که چنانچه اتفاق بیفتد آثار آن از طریق سامانه های اطلاع رسانی افشا خواهد شد این موضوع در ارزش‌گذاری ارائه نشده است.

میزان عرضه به عموم چقدر خواهد بود و چه میزان به صندوق ها اختصاص دارد؟

میزان عرضه بر اساس مصوبه هیئت مدیره پذیرش است و ۱۲ درصد عمومی و سه درصد به صندوق ها و جمعاً ۱۵ درصد عرضه اولیه خواهد بود. سه درصد به جزء این عرضه اولیه به بازارگردان داده شده و ۲۰ درصد از منابع عرضه اولیه برای اولین بار در اختیار بازارگردان گذاشته شده که در راستای حمایت از سهامدار بعد از عرضه اولیه بتواند فعال شود. قرارداد بازارگردانی به مدت سه سال است.

هدف شرکت از تاسیس مجموعه داده های ابری امین آسیا چیست؟

شرکت امین آسیا یک شرکت مشارکتی است. امین آسیا خدمات زیر ساختی ابری به بخش های تجاری و نهادهای دولتی ارائه می کند. آسیاتک یک سری توسعه را در این مجموعه انجام می دهد و بهره برداری آن در همین سال جاری اتفاق خواهد افتاد.

✅ در خصوص فیبرهای نوری: قرارداد مشارکت آسیاتک با مخابرات برقرار است و می توانیم روی فیبرها خدمات به فروش برسانیم.

✅ تمام برنامه ریزی و پیش بینی های شرکت در خصوص تعرفه ها این است که آخرین تغییرات در سال ۹۶ ثبت شده است و با توجه به تورم در حوزه های مختلف، اجزای مختلف سرویس دهنده مان از این تورم خارج نبوده، از جمله منابع انسانی، تجهیزات، تبلیغات و بازاریابی تورم داشته‌ایم. همچنین برخی از خدمات زیرساختی شرکت مخابرات نیز مشمول این تورم شده است. لذا در حال حاضر اجازه اینکه با حداکثر ظرفیت تعرفه سرویس ها تغییر کند را داریم. پیگیری های لازم در مورد مصوبه جدید نیز ادامه دارد که به تفاهم اولیه رسیده‌ایم؛ هر چند تا زمانی که تعرفه ما را کمیته تنظیم مقررات تایید نکند نهایی نمی شود.

✅ در شرکت های هم حوزه می توان گفت بیش از ۹۰ درصد افرانت مشابه آسیاتک است. مخابرات بزرگ‌ترین بازیگر اینترنت کشور است. های وب نیز از دیگر شرکت هایی است که بیشترین شباهت درآمدی را با آسیاتک دارد. بطور کلی در ارزشگذاری شرکت و بررسی عملکرد رقبا P/E شرکت را عدد ۱۰ در نظر گرفتیم که منصفانه است.

 احتمال آزادسازی نرخ تعرفه ها در دست دولت است و باید منتظر بمانیم.

✅ پرداخت سود شرکت از طریق سجام خواهد بود و بلافاصله پس از مجمع سود تقسیمی حتماً واریز خواهد شد.

✅ شرکت تجدید ارزیابی نداشته تاکنون و دارایی های شرکت با نرخ های سال ۸۲ تجمیع شده و با بهای پایین در حساب ها است.

✅ تمام تلاش در سازمان بورس این است که شرایط بازار بهبود یابد؛ اخیرا نیز حجم معاملات بیشتر شده و شرایط بازار باثبات شده است. فرآیند ورود آسیاتک به بورس نشان از همراهی نگاه مدیریت و حاکمیتی به ناشران است.

✅ آسیاتک یکی از شرکت هایی است که بر مبنای دانش و تکونولوژی است و سریعا خود را با شرایط بازار وفق داد و آمادگی عرضه را دارد.

✅ در خصوص زمان عرضه نیز بعد از جلسه معارفه انتظار داریم شرکت پاسخ به سوالات این جلسه و جلسه شنبه و سوالاتی که عمدتا تکرار شد را مکتوب به بورس اعلام کند. ددلاین شرکت بر اساس نامه بورس ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ است و امید است تا آن روز نهایی شود.

✅ به دلیل شرایط ویژه آسیاتک و همکاری سهامداران با شرکت بورس درصد قابل توجهی از سهام سهامداران استراتژیک شرکت به مدت ۳ سال نزد شرکت سپرده گذاری امانت است.

همفکران

#گزارش_بازار  #آسیاتک

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *