بخش ۹ :  QML + فشردگی

در این قسمت قصد داریم درباره فشردگی صحبت کنیم. فـشردگی را به صورت مخفف CP می گوییم.

CP چیست ؟ فرض کنید که یک حرکت و MPL وجود دارد. اتفاقی که می افتد این است که قیمت به آرامی به بالا بر می گردد و سپس ناحیه تقاضا را در پایین مصرف می کند و مجددا بالا می آید. این حرکت یک ناحیه تقاضای جدید می سازد. در قدم بعد مجددا این ناحیه مصرف می شود و به صورت متوالی ناحیه جدید درست می شود و مصرف می شود و دقیقا همین حالت به سمت MPL تشکیل می شود. در زمان برخورد به MPL آخرین ناحیه تقاضا ایجاد می شود. البته در ناحیه برخورد به MPL ترکیبی از چند اتفاق میتواند رخ دهد سپس قیمت ریزش پیدا می کند. برخی اوقات قیمت کل این مسیر را پایین می رود و ریزش اصلی رخ می دهد. این اتفاق مواقع بسیاری رخ می دهد.

نکات کلیدی چیست ؟ فشردگی به سمت MPL حرکت خواهد کرد. فشردگی به صورت کندلهای کوچک صعودی دیده می شود …

 

 

 

 

 

بخش قبلی : QML + دایموند

 

بخش بعدی : تاییدیه ورود و روانشناسی

 

مشاهده همه ی قسمت های دوره آموزشی ستاپ معاملاتی پرایس اکشنی کوازیمودو (QM) با زیرنویس فارسی

 

ستاپ معاملاتی چیست؟

ستاپ معاملاتی یا به انگلیسی  trading setup  در ترجمه لغوی به معنای  نصب و راه اندازی معامله می باشد که به صورت ساده به مجموعه روش های تکنیکالی و ابزارهای معاملاتی که در یک تایم فریم مشخص به شما نقاط ورود و خروج به معاملات را صادر میکند ستاپ معاملاتی گفته می شود.

فراچارت

 

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

#آموزش     #تحلیل_تکنیکال        #پرایس_اکشن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *