افزایش تقاضای سوخت

بهای نفت با ادامه رشد، پنجمین افزایش هفتگی خود را تجربه نمود زیرا سرمایه‌گذاران کاهش بیشتر عرضه را دنبال می کنند، درست در شرایطی که تقاضای سوخت بخاطر آغاز تعطیلات تابستانی آمریکایی ها افزایشی است.

در بورس کالای نیویورک، قیمت های آتی نفت خام برای تحویل در ماه جولای ۰٫۹۸ دلار افزایش یافت و به ۱۱۵٫۰۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که در بورس لندن، برنت با ۲٫۰۳ دلار افزایش به ۱۱۹٫۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

با توجه به اینکه بعید به نظر می‌رسد قیمت‌های بی‌سابقه بنزین همچنان آمریکایی‌ها را از سفر منصرف کند، با شروع فصل رانندگی در ایالات متحده، افزایش قیمت‌های نفت در هفته با شرط‌بندی‌هایی همراه بود که تقاضا برای نفت همچنان بالا خواهد ماند.

 کامرزبانک در یادداشتی گفت:

“آمریکایی ها با قیمت های بی سابقه مواجه هستند، اما به نظر نمی رسد که این امر در حال حاضر آنها را از سفر یا رانندگی منصرف کند.”

به گزارش AAA، متوسط قیمت هر گالن بنزین معمولی در روز جمعه ۴٫۶۰ دلار بود که نسبت به سال گذشته ۳٫۰۴ دلار افزایش یافته است.

در سمت عرضه، کاهش تعداد بشکه‌های روسیه در بازار کمبود عرضه انرژی را در کانون توجه قرار داده است، حتی در شرایطی که اتحادیه اروپا در تلاش برای دستیابی به توافق بر سر تحریم‌های نفت روسیه است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، اوایل این هفته گفت که کل تولید نفت روسیه در سال جاری ممکن است بین ۵ تا ۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد.

بر اساس گزارش ANZ Research، تولیدکنندگان نفت روسیه برای فروش بشکه در این قاره مشکل دارند و آنها را مجبور می کند محموله خود را به آسیا منتقل کنند.

آخرین داده‌های شمارش دکل‌های حفاری، که به‌عنوان نماینده‌ای برای تولید نفت، برای اولین بار در ۱۰ هفته گذشته کاهش یافت، به نگرانی‌های عرضه افزود.

داده های هفته گذشته نشان داد که تعداد دکل های نفتی فعال در ایالات متحده با ۲ کاهش به ۵۷۴ سکو رسیده است.

کانال تحلیلی پارسیس

#تحلیل_بنیادی

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *