نفت / سایه ی سنگین توافق احتمالی ایران و آمریکا

قیمت #نفت در اوایل معاملات روز سه‌شنبه به دلیل خبرهای اخیر از پیشرفت در آخرین مذاکرات برای احیای #توافق_هسته‌ای ۲۰۱۵ #ایران کاهش یافت این توافق می تواند راه را برای افزایش صادرات نفت خام این کشور باز کند.

بهای معاملات آتی نفت #برنت با ۲۷ سنت یا ۰٫۳ درصد کاهش به ۹۶٫۳۸ دلار در هر بشکه رسید که نسبت به جلسه قبل ۱٫۸ درصد افزایش داشت.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از ۲ درصد افزایش در جلسه قبل، با ۲۴ سنت یا ۰٫۳ درصد کاهش به ۹۰٫۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی می گویند: «سایه توافق هسته ای آمریکا با ایران همچنان بر بازار وجود دارد».

اتحادیه اروپا اواخر روز دوشنبه متن «نهایی» را برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران، در انتظار تایید واشنگتن و تهران ارائه کرد. یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفت که انتظار می رود تصمیم نهایی در مورد این پیشنهاد ظرف در هفته های پیش رو اتخاذ شود.

ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع، در یادداشتی گفت: «در حالی که جزئیات مربوط به زمان از سرگیری صادرات نفت ایران حتی در صورت احیای این توافق نامشخص است، اما زمینه برای افزایش سریع صادرات نفت ایران وجود دارد».

او گفت که ایران می‌تواند صادرات نفت خود را به میزان ۱ تا ۱٫۵ میلیون بشکه در روز یا تا ۱٫۵ درصد عرضه جهانی در شش ماه افزایش دهد.

با این حال، پس از داده‌های تجاری قوی‌تر از حد انتظار از #چین در آخر هفته و شتاب قابل توجه رشد مشاغل ایالات متحده در ماه جولای، نشانه‌هایی مبنی بر اینکه تقاضا ممکن است آن‌قدر که انتظار میرفت کاهش نیابد، فعلاً کف قیمت را حفظ کرده است.

معامله گران در انتظار داده های هفتگی موجودی نفت ایالات متحده خواهند بود، موسسه نفت آمریکا در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه منتشر می شود.

پنج تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که ذخایر نفت خام حدود ۴۰۰۰۰۰ بشکه و ذخایر بنزین نیز در هفته منتهی به ۵ اوت حدود ۴۰۰۰۰۰ بشکه کاهش یابد، در حالی که موجودی‌های دیزل و سوخت جت بدون تغییر باقی مانده است.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#تحلیل_بنیادی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *