تحلیل قیمتی #اوره

در هفته ای که گذشته، قیمت ها با افزایش اندک در برخی از مناطق و کاهش در برخی دیگر همراه بود و بازار جهانی جهت مشخصی نداشت. بازارهای اصلی همگی اشتهای محدودی برای اوره نشان دادند و این موضوع روند صعودی قیمت‌ها را از چند هفته گذشته متوقف کرده است. قیمت گاز طبیعی اروپا در بالاترین حد تاریخی باقی مانده است و تولیدکنندگان زیادی در اروپا در خطر تعطیلی هستند.

پردیس، شیراز و کرمانشاه در این هفته اوره گرانوله را با قیمت ۵۰۰ دلار در تن فوب عرضه کردند و قیمت‌های بالاتری در حدود ۵۳۰ دلار در هر تن را برای بازارهای اروپایی هدف قرار دادند.

ایده‌های قیمتی خریداران در اوایل هفته به ۴۸۰ دلار در هر تن فوب نزدیک‌تر بود، اما یک تولیدکننده ۳۰۰۰۰ تن اوره دانه‌ای را با قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن فوب برای ارسال به ترکیه به یک تاجر فروخت. دو محموله ۳۵۰۰۰ تنی اوره گرانوله نیز در این هفته برای آفریقا به قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن فوب فرستاده شد. پیشنهادات اوره پریل نیز ۵۶۰ دلار در هر تن فوب بود، اما هیچ فروش جدیدی انجام نشد. پتروشیمی مسجدسلیمان مناقصه ای را در ۶ آگوست برای فروش ۵۰۰۰ تن اوره پریل برای افغانستان بسته و پیشنهادها تا ۱۱ آگوست اعتبار دارد.

تولیدکنندگان مصری حدود ۸۰۰ دلار در تن فوب را برای محموله‌های اوره گرانوله در ماه سپتامبر هدف قرار داده‌اند،

در حالی که برخی از تامین‌کنندگان سطوح پایین‌تر حدود ۷۸۰ دلار در تن فوب را در نظر داشتند. اوره پریل نیز با قیمت ۷۵۰ دلار در تن فوب عرضه شد.

در هند معامله ای با قیمت حدود ۶۳۰ دلار در هر تن CFR برای ارسال در ماه آگوست انجام شد و حمل بار حدود ۴۲ تا ۴۳ دلار در تن برآورد شد. به نظر می رسد مناقصه خرید عمده بعدی قریب الوقوع باشد.

در برزیل معامله گران در تلاش بودند تا قیمت ۶۸۰ دلار در هر تن cfr را برای اوره گرانوله را حفظ کنند، اما با عرضه فراوان محصول ایرانی و قیمت های یک تامین کننده روسی که به حدود ۶۳۰ دلار در هر تن cfr کاهش یافت، سطوح به طور کلی با پیشرفت هفته کاهش یافت.

قیمت اوره صادراتی چین به طور کلی در این هفته افزایش یافت

به طوری که قیمت ها بیشتر از ۴۸۵ دلار در هر تن فوب برای پریل و بالاتر از ۵۰۰ دلار در هر تن فوب برای گرانوله بود. معاملات داخلی اوره با تقاضای کم فصلی مزارع و اشتهای محدود خریداران صنعتی صعیف بود و موجب کاهش قیمت های داخلی شد.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#تحلیل_بنیادی

بازار جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *