مدیرعامل کشتیرانی خبر داد؛
سفارش ساخت ۴ فروند کشتی به سازندگان داخلی

در حال حاضر ظرفیت حمل کانتینری کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در قالب شرکت کشتیرانی دریای خزر و در این دریا، حدود ۷۰ هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) در سال است که با ورود چهار فروند کشتی ساخت داخل، این رقم به ۱۰۰ هزار TEU در سال افزایش می‌یابد.

محمدرضا مدرس خیابانی به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت با تشریح عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از تدوین و اجرای برنامه راهبردی ۵ ساله در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه فعالیت این گروه خبر داد و اظهار داشت: از سال گذشته که نسخه اول سند راهبردی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تدوین شده، همواره سعی بر این بوده که برنامه‌های توسعه‌ای گروه کشتیرانی به نحوی که قابل اجرا و عملیاتی باشد، در سند دیده شود.

توسعه ناوگان، اولویت اول کشتیرانی در دولت سیزدهم

وی مهم‌ترین اولویت در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی چند سال آینده را توسعه ناوگان دانست و تاکید کرد: این اولویت در کنار امور جاری و عملیاتی گروه در دستور کار قرار دارد؛ این در حالی است که در حال حاضر میانگین سن ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هجده سال است و اگرچه میانگین سن ناوگان جهانی نیز همین حدود است؛ اما با توجه به وظیفه ملی که ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، لازم است به موقع و در راستای انجام تعهدات ملی، ناوگان به‌روزرسانی و جوان سازی شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: برای توسعه ناوگان، نیاز به ساخت و خرید کشتی به صورت همزمان و فروش کشتی‌های کهنه به بهترین شکل وجود دارد؛ ضمن اینکه طبق برنامه، توسعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شامل توسعه در حوزه‌های کانتینر، حمل فله، ابنیه و زیرساخت‌های فنی و حتی کریدور نیز می‌شود.

الحاق ۴ فروند کشتی ساخت داخل و افزایش ۴۰ درصد به ظرفیت حمل بار

وی با تاکید بر اینکه تا کنون و بر اساس سند چشم‌انداز ۵ ساله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، چندین پروژه توسعه‌ای فعال شده است، گفت: در بُعد ساخت کشتی در داخل کشور، ساخت چهار فروند شناور برای الحاق به ناوگان کشتیرانی دریای خزر در یاردهای داخلی آغاز شده است که با اضافه شدن این شناورها به ناوگان، ۴۰ درصد به ظرفیت حمل کانتینری کشتیرانی در دریای خزر افزوده می‌شود.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، افزود: در حال حاضر ظرفیت حمل کانتینری کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در قالب شرکت کشتیرانی دریای خزر و در این دریا، حدود ۷۰ هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) در سال است که با ورود چهار فروند کشتی ساخت داخل، این رقم به ۱۰۰ هزار TEU در سال افزایش می‌یابد.

سفارش ساخت داخل دو فروند شناور خدمات عمومی

مدرس خیابانی در رابطه با الحاق شرکت کشتی سازی اروندان به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این الحاق، تکمیل کننده زنجیره ارزش و تولید در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است؛ به نحوی که در حال حاضر فرآیند نقل و انتقال شرکت اروندان به گروه انجام شده است، ضمن اینکه برنامه‌ریزی لازم برای توسعه این شرکت صورت گرفته و به‌زودی، فعالیت‌ها در این حوزه نیز آغاز خواهد شد.

وی در این رابطه توضیح داد:

شرکت اروندان قرار است فعالیت خود را با ساخت دو فروند شناور خدمات عمومی که مورد نیاز شرکت‌های تابعه گروه کشتیرانی است، آغاز کند که با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قرارداد ساخت این دو فروند نیز در انتهای شهریور منعقد می‌شود.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به‌روزرسانی زیرساخت‌های شرکت اروندان در دست انجام است، تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن یارد کشتی سازی اروندان در استان خوزستان مقرر شده، تعمیرات سفری ناوگان در این استان به این شرکت منتقل شود.
شستا رسانه

#گزارش_بازار  #کشتیرانی  #حکشتی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *