#بازار

در حالی به آخرین روز کاری هفته رسیدیم که بازار از نظر ارزش معاملات خرد در حال بازگشت به شرایط قبل از رشد اخیر است . ارزش معاملات خرد دیروز نیز کاهشی بود و به زیر ۴ همت رسید . روال معاملاتی روزهای کاری این هفته تقریبا مشابه هم بود و پس از یک موج عرضه، تقاضا در بازار قوت می گرفت و در یک ساعت پایانی عرضه ها مجددا شدت می گرفت .

برای امروز و حتی روزهای کاری هفته آینده اگر خبر خاص سیاسی به بازار نرسد به نظر شرایط تغییر خاصی نداشته باشد . سه عامل تقویت کننده سمت عرضه امروز عبارتند از : ادامه عرضه های یک ساعت پایانی بازار دیروز و تداوم آن در معاملات اول وقت امروز، سه روز تعطیلی پیش رو منتهی به ۲۶ شهریور و نگرانی های سیاسی و سالگرد حوادث سال گذشته و ادامه روند کاهشی ارزش معاملات .

اما در زمین خریداران چه خبر است ؟

افزایش نرخ پنج محصول سایپا دیشب رسانه ای شد و به نظر می رسد امروز این گروه با افزایش تقاضا همراه شوند . قیمت جهانی نفت نیز عامل دیگر تاثیر گذار بر معاملات گروه پالایش در بازار امروز خواهد بود . اما اینکه این دو عامل بتوانند باعث بهبود روند کلی بازار کم حجم این روزها شوند کمی در ابهام است . هر چند خودرو بارها ثابت کرده که شخصیت لیدری بازار را دارد اما در کم حجم ترین روزهای بازار آیا می تواند به خودرو امیدوار بود ؟ درست است که در بازار فروشنده چندانی نیست و با اندک تقاضایی بازار رخت سبز می پوشد، اما قدرت خریداران کم است و با همان اندک عرضه ها، بازار رنگ می بازد .

عامل دیگر تاثیر گذار بر این روزهای بازار، فروش حقوقی هاست . هر چند به صورت آبشاری و رنج منفی نمی فروشند، اما در مثبت ها، سفارش های فروش سنگین از پیش چیده شده است و برای اندک تقاضایی که شکل می گیرد از پیش برنامه ریزی شده است .
به نظر می رسد بازار بیش از هر وقت دیگر وارد فاز احتیاط شده است و منتظر است تا شهریور به پایان برسد و پس از آن تصمیم نهایی خود را برای خرید بگیرد .

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *