#بازار

در حالی به استقبال دومین روز کاری هفته می رویم که بازار دیروز با وجود خبرهای نه چندان خوب سیاسی ، فراتر از انتظار ظاهر شد و رشد بیش از ۹ هزار واحدی را تجربه کرد . البته در مقاطعی فروشندگان دست بالا را داشتند اما در مجموع بازار دیروز نمره قبولی گرفت . حجم معاملات خرد نیز مجددا به محدوده ۵ همت نزدیک شد .

نمی توان نقش صندوق های تثبیت و توسعه در معاملات دیروز را نادیده گرفت اما یک سناریو بدبینانه وجود دارد و آن این است که مثبت دیروز دستوری و ساختگی و فرصت خروج بوده است . نمی توان گفت چه وزنی می توان به این دیدگاه داد اما فروش های منظم در مثبت های دیروز، تا حدودی این سناریو را تائید می کند .

نکته مثبت دیگر بازار دیروز استقبال از فراکابی ها بود.

معمولا این گروه در شروع روند های مثبت حجم خوبی می خورند با استقبال خریداران همراه می شوند . هر چند این گروه به جز #کالا تقریبا از لحاظ بنیادی ارزشمند نیستند اما به دید نوسانی با پذیرفتن ریسک زیاد می توان نیم نگاهی به آنها داشت .

بازار این روزها را می توان از منظر نرخ ارز نیز بررسی کرد . تا قبل از خبر آزاد سازی ۶ میلیارد دلار منابع ارزی ایران، تقریبا تمامی فعالان اقتصادی بر این باور بودند که دولت تنها با خبر درمانی در حال فشرده سازی فنر نرخ ارز است و نیمه دوم سال را زمان رها شدن فنر قیمتی می دانستند . حال و با نزدیک شدن به دسترسی دولت به منابع آزاد شده، احتمالا مدتی شاهد ارزپاشی دولت و ادامه رکود در بازارها خواهیم بود . یکی از مهمترین عوامل در افزایش تقاضا در هر بازاری افزایش انتظارات تورمی است که در حال حاضر کسی به آن وزنی نمی دهد .

جمع بندی نهایی اینکه با احتساب امروز، سه روز کاری تا پایان شهریور داریم و اگر بازار بتواند در ادامه معاملات دیروز، امروز را نیز مثبت و متعادل پشت سر بگذارد، و اگر اتفاق خاص سیاسی رخ ندهد و نرخ ارز نیز اصلاح تند و تیزی نداشته باشد، می توان به مهر ماه امیدوار بود .

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *