#بازار
در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که هفته اول مهر ماه نیز به پایان رسید و تغییر خاصی در شرایط کلی بازار ایجاد نشد . بازار برای بازگشت به روند صعودی به محرک های قوی احتیاج دارد که تا امروز از آن بی بهره بوده است . از سوی دیگر برخی معتقدند بازار هر آنچه بابت رشد احتیاج داشته را شنیده و به آن واکنش نشان نداده است . از اصلاح نرخ خوراک و سوخت گرفته تغییر نرخ تسعیر ارز تا افزایش نرخ در گروه خودرو…

نبود نقدینگی نیز در بازار کاملا مشهود است و اندک پول فعالان بازار در سهام کوچک دور می زند و نمی تواند سراغ سهام بزرگ بیاید . البته فروشنده نیز در بازار زیاد نیست و سهم ها با اندک تقاضایی رنج می شوند. به عنوان مثال #رمپنا را در بازار دیروز در نظر بگیرید . سهم با ارزش بازار ۷۷٫۹ همت، با کمتر از سه میلیون حجم رنج می شود و البته که در با این حجم کم معامله، در همان روز قیمتش اصلاح می شود .

خلاصه اینکه نباید به مثبت های ریزه پاش های گروه خودرو و بانک و چند سهم کوچک پروژه ای دلخوش بود و راه رشد بازار فقط و فقط از دل شاخص ساز ها می گذرد و آن هم با پول بیرون از بازار .
از منظر تکنیکالی نیز برخی چارتیست ها معتقدند، بازار باید تا محدوده ۲۰۵۰ اصلاح داشته باشد تا بتواند برگشت پرقدرتی داشته باشد .

برای امروز اگر خبر خاصی به بازار مخابره نشود، همین که آخر هفته را با آرامش و متعادل به پایان برسانیم کافی است و باید در انتظار هفته دیگر با ۴ روز کاری باشیم…

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *