بازار دیروز خوب آغاز کرد و یک ساعت ابتدایی خوبی را داشت و خریداران در اکثر گروه ها و صنایع حاضر بودند . صندوق های اهرمی نیز با اقبال خوبی همراه شدند . اما پس از گذشت یک ساعت از شروع بازار، عرضه ها افزایش یافت و خرید های حقوقی نیز با فروش حقوقی پوشش داده می شد . معاملات کم رمق شاخص ساز ها در محدوده های مثبت نیز جای خود را به معامله در صفر و منفی تابلو داد .

هر چند مشابه روزهای گذشته فشار فروش در محدوده منفی زیاد نبود اما بازار بار دیگر ثابت کرد که در بی خبری جایی برای رشد ندارد . به نظر می رسد اینکه بازار در منفی فروشنده خاصی که رنج بکشد و بخواهد از بازار با هر قیمتی خارج شود وجود ندارد نکته بسیار مثبتی است . بازار تشنه اخبار مثبت است و به اخبار منفی وزن چندانی نمی دهد . بازار در حال عبور از سهام بزرگ و شاخص ساز به سمت تک سهم ها و سهم های پروژه ای است و این اتفاق خوبی برای بازار نیست .

از منظر سیاسی نیز به نظر شرایط منطقه در حال تغییر است . در اقدامی بسیار نرم و جالب، اخبار جنگ قزه به خبر دوم و سوم منتقل شده است و ظاهرا نقش ایران نیز در حال کمرنگ تر شدن است .

رفتار احتمالی بازار امروز نیز چندان دور از ذهن نیست . احتمالا در اوایل بازار به واسطه خبر مجدد واگذاری #خودرو #خساپا جو این گروه کمی مثبت باشد و #ورنا #وساپا احتمالا با افزایش تقاضا همراه خواهند بود . باید منتظر ماند و دید افزایش تقاضا در این گروه به مابقی بازار سرایت می کند یا خیر احتمالا از اواخر وقت امروز بازار مجددا با افزایش عرضه ها همراه خواهد شد . تعطیلی روز یکشنبه نیز احتمالا تاثیر خود بر معاملات امروز را خواهد داشت و حجم معاملات احتمالا طی امروز و فردا کاهشی خواهد بود .

به نظر مثبت های امروز خرید ندارد و در منفی های احتمالی می توان خریدهای بهتری انجام داد .

تمام اینها صرفا در بی خبری بازار رخ خواهد داد و هر خبری می تواند مسیر کلی بازار را تغییر دهد .

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار   #بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

صندوق های اهرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *