روز میانی هفته را پشت سر گذاشتیم و اندک حمایت از بازار دیروز چندان موثر نبود و بازار یک مثبت به منفی بد را تجربه کرد. کاهش اعتماد بازار به اخبار و مصاحبه ها به مرحله ای رسیده است که متاسفانه برخی بر این باور هستند که این اخبار عمدا و جهت نوسان گیری از فعالان بازار منتشر می شود وگرنه چه دلیلی دارد که خبر جلسه ای که بیش از یک ماه پیش برگزار شده در این شرایط منتشر شود ؟ اگر به چارت گروه خودرو نیز نگاهی بیاندازیم در همان بازه تشکیل جلسه، قیمت ها در این گروه ۴ روز مثبت بوده اند و پس از آن مجددا وارد فاز اصلاح شده اند .

خبر دیگری که بازار دیروز را تحت تاثیر قرار داد، افزایش سود پالایشی ها در گزارش های ۹ ماهه بود که باعث اقبال به سهام این گروه شد . ظاهرا شبندر در ۹ ماهه ۱۷۰۰ الی ۱۷۵۰ ریال ساخته و این عدد در ۱۲ ماهه به ۲۱۰۰ الی ۲۲۰۰ ریال خواهد رسید . خبر خوبی برای این گروه و نماد #پالایش است . هر چند دیروز در جو منفی نیمه دوم بازار ، این خبر تقریبا به حاشیه رفت، اما به دید نوسان کوتاه مدت می توان این گروه را در نظر داشت .

در مجموع به نظر می رسد اگر مبنا بر حمایت همه جانبه از بازار بود، دیروز این اتفاق رخ می داد . معمولا در دو روز پایانی هفته، حمایت ها به نتیجه نخواهد رسید و عملا اتلاف منابع رخ خواهد داد . برای امروز و فردا همین که بازار با فشار فروش همراه نشود، کافی است .

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که بازار همواره در زمانی برگشته است که کسی انتظار آن را نداشته است . به شرط حیات، فردا بیشتر در مورد این موضوع خواهیم نوشت .

#واچ_لیست_روزانه

با توجه به خبر های گروه پالایش و اصلاح خوبی که طی چند روز گذشته در این گروه شاهد بوده ایم، #پالایش #شبندر #شپنا #شتران را به دید نوسان گیری در نظر داشته باشید .

 

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

نوسان گیری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *