در مقایسه با هفته ای که گذشت، آخر هفته کم خبری داشتیم و خوشبختانه خبر بدی به بازار مخابره نشد . جدا از گزارش ها که نکته خاصی در بر نداشت، تنها خبری که می تواند به بهبود شرایط کلی بازار کمک کند خبر معافیت های تجدید ارزیابی برای خودرو یی ها و دیگر صنایع از ۵ به ۳ سال است .

با کاهش تنش های سیاسی در این چند روز و با نزدیک تر شدن قیمت ارز و سکه به سقف های تاریخی و پس از تعطیلی روز پنجشنبه، احتمالا نهایتا امروز و فردا شاهد افزایش عرضه ها در این بازار باشیم . هر چند عبور باقدرت قیمت ها از محدوده سقف قبلی در کوتاه مدت چندان محتمل نیست، اما به عنوان یک سناریو باید آنرا در نظر داشت و برای آن آماده بود . فروش های اول وقت صندوق های طلا و سکه در روز چهارشنبه توسط حقوقی ها نیز تا حدودی فضا را برای نوسان گیران غبار آلود کرده است .

در بازار امروز

اما به نظر شرایط کمی متفاوت تر از بازار هفته گذشته باشد و بازار از آن فشار فروش فاصله گرفته است . منفی های احتمالی گروه خودرو خریداران قوی خواهد داشت و در صورت تائید خبر معافیت ها از ۵ به ۳ سال، این گروه میتواند نجات بخش بازار در این شرایط باشد .

در پالایشی ها شرایط کمی متفاوت است و برخی انتظار اصلاح بیشتر قیمت ها را دارند . اگر قصد خرید در این گروه را دارید با احتیاط بیشتر و در محدوده منفی قیمت ها اقدام کنید .

بانکی ها نیز به نظر کمی از کانون توجه بازار خارج شده اند . هر چند سهامی مثل #وتجارت به محدوه قیمتی خوبی رسید اند و در این قیمت ها ریسک کمی را متوجه خریداران می کنند . #ونوین #وبلمت نیز با توجه به گزارش ها در محدوده ارزندگی قیمت قرار دارند . به نظر می رسد رشد بعدی این گروه در گرو تسعیر ارز است .

در پتروشیمی ها نیز #شیراز #بوعلی را در نظر داشته باشید . منفی های احتمالی این دو به دید کوتاه مدت و میان مدت، کم ریسک است .

فولادی ها نیز با رشد قیمت ارز و عدم قطعی جدی گاز، زمستان کم حاشیه ای را پشت سر می گذارند . در این گروه #فولاد را همواره در گوشه سبد خود داشته باشید . دیگر سهام ارزشمند این گروه #کاوه #ارفع #فخوز هستند .

مخاطب این خبر نیز فروشندگان این روزهای سهام هستنند :
نرخ تورم نقطه به نقطه دی ماه ۱۴۰۲برای گوشت قرمز و مرغ به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است .

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

تجدید ارزیابی /تجدید ارزیابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *