هر از گاهی به ذهنمان می رسد که همین چند خطی که صبح ها برای شما می نویسیم را از روز قبل و پس از تایم بازار آماده کنیم و صبح اول وقت و راس یک ساعت خاص آن را منتشر کنیم . اما با این سرعت تحولات سیاسی در نیمه شب تا بامداد مگر می شود ؟

طی حدود ۴ ماه گذشته که جنگ غزه آغاز شده است, معدود صبح هایی بوده که بدون خبر درگیری و موشک پرانی ها از خواب بیدار شویم و هر آنچه در ذهن رشته بودیم پنبه نشده باشد .

بازار دیروز

بازار دیروز خوب آغاز کرد ولی رفته رفته انرژی خود را از دست داد و شاخص کل در آستانه منفی شدن بود که گروه خودرو به داد بازار رسید .

اینکه در چند دقیقه پایانی بازار چه اتفاقی رخ داد و یا چه خبری به برخی رسید بر ما پوشیده است . رنج مثبت در گروه خودرویی باعث شد تا بازار در همان یکی دو دقیقه پایانی به خودش بیاید.

اقبال به صندوق های اهرمی نیز در تایم پس از بازار خوب بود و سفارشات خوبی را شاهد بودیم . خبر دیگری که دیروز و پس از تایم بازار منتشر شد توافق پتروشیمی ها با بانک مرکزی در خصوص تنظیم بازار ارز بود . ظاهرا توافقاتی در خصوص راهکارهای متنوع‌سازی سبد ارزهای صادراتی شرکت‌های پتروشیمی برای تنظیم بهتر بازار انواع ارزها نظیر درهم صورت گرفته است . با این خبر دلار و طلا کمی وارد فاز اصلاح شد و صندوق های طلا نیز با اصلاح قیمتی همراه شدند .

اینها را گفتیم که به این نتیجه برسیم که همه چیز داشت خوب پیش می رفت و چشم انتظار بازار مثبت امروز بودیم که تمام این اتفاقات و خبر ها با یک خبر به حاشیه رفتند . با خبر حملات موشکی و پهبادی دیشب به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی ، بازار امروز احتمالا با فشار فروش آغاز به کار خواهد کرد . با افزایش تنش های سیاسی در منطقه دیگر کسی به ارزندگی سهام وزن نمی دهد .

برای بازار امروز سه راه حل پیش روی فعالان بازار است .

اولین آن بی تفاوتی و نظاره گر بودن است و نه خرید و نه فروش . اگر بر این باور هستید که پای ایران به معرکه باز می شود از هم اکنون به فکر فروش باشید و اگر فکر می کنید این ها گذرا هستند و پس از مدتی شرایط آرام می شود منفی های احتمالی امروز برای خرید بد نیست . #فولاد #اخابر #شستا را به دید میان مدت در نظر داشته باشید .

#واچ_لیست_روزانه

احتمالا در روزهای آینده کمی رویه نوشتاری مطالب را تغییر می دهیم حداقل هفته ای یک بار به معرفی سهام ارزشمند بنیادی خواهیم پرداخت . حد سود و ضرر و درصد سهم در سبد را نیز پیشنهاد خواهیم داد .

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحولات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *