#بازار ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

مدتی است که تحولات سیاسی بیشترین وزن را در ترازوی تحلیل فعالان بازار سرمایه دارد و دیگر آیتم ها در حاشیه قرار گرفته اند . در این شرایط و با وجود این همه تنش و چالش پیش روی بازار ، تصمیمات دولت و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و … نیز در نقش بازیکنی در تیم است که گل به خودی می زند . بازار تا حدودی با شرایط جنگ غزه و تحولات سیاسی کنار آمده بود که خبر پالایشی ها با چند روز تاخیر به بازار رسید . دیروز نیز بازار در اوج تنش های سیاسی خوب مقاومت کرد و دیشب خبر انتشار گواهی سپرده خاص منتشر شد آن هم با نرخ سود ۳۰ درصد علی الحساب!

دلار نیز از ۵۰ تا ۵۷ آمده و بانک مرکزی از دیروز فروش دلار سهمیه ای را متوقف کرده است . واقعا مرز های نادانی و بی تدبیری جا به جا شده و به مرحله ای رسیده است که این تصور تقویت می شود که برخی تصمیمات مقرضانه و جهت ضربه زدن به اقتصاد گرفته می شود .

اما بازار امروز …

با وجود واکنش منطقی بازار دیروز به تحولات سیاسی، احتمالا بازار امروز نیز به واسطه خبر انتشار اوراق ۳۰ درصدی با جو منفی کار خود را آغاز کند و رفته رفته از شدت منفی ها کاسته شود . تثبیت نرخ ارز در این محدوده تا حدودی می تواند شجاعت را به خریدارن برگرداند و فروشندگان را پشیمان کند . این نرخ ارز عددی نیست که کسی بخواهد ریسک کند و در این محدوده دیگر دارایی هایش را به دلار تبدیل کند و همه منتظر یک اصلاح هستند . فقط و فقط یک شوک سیاسی قوی می تواند باعث شود نرخ دلار سقف قبلی را بشکند .

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید. فعالان بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *