اولین روز کاری هفته را در حالی آغاز می کنیم که خبری که همه منتظرش بودند رسیده است و حملات هوایی آمریکا در منطقه صورت گرفته است . اهدافی در سوریه و عراق بمباران شده است و ظاهرا موج اصلی حملات به پایان رسیده است . با این حملات تا حدودی خیال بازار از تحولات سیاسی کوتاه مدت آسوده شده است و باید منتظر ماند و دید واکنش بازار چه خواهد بود .

اگر خوشبینانه به موضوع نگاه کنیم، به هیچ یک از مواضع ایران در منطقه حمله ای رخ نداده است و می توان به بازار امروز تا حدود زیادی خوشبین بود . البته باید نیم نگاهی نیز به نرخ دلار داشته باشیم . با کاهش تنش های سیاسی احتمالا دلار وارد فاز اصلاحی خواهد شد و بازار در خرید دلاری صادراتی ها با احتیاط بیشتری اقدام به خرید خواهد کرد .

اگر بازار هفته گذشته را از منظر حجم و ارزش معاملات مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که بازار همواره در محدوده منفی خریدارانی داشته و عده ای تحت هر شرایطی خریدار بوده اند و از هیجانات منفی بازار نهایت استفاده را برده اند .
از منظر تکنیکالی نیز شاخص کل به محدوده حمایت روانی ۲٫۱۰۰ میلیون واحد نزدیک شده است . در هفته گذشته نیز شاهد بودیم که شاخص کل با از دست دادن حمایت مهم ۲٫۱۳۰ میلیون واحد تمایل چندانی به اصلاح بیشتر نداشت و اصلاح چندانی رانداشت . به نظر می رسد محدوده فعلی برای برگشت جذاب باشد .

#واچ_لیست_روزانه

برای امروز و این هفته گروه #پالایش را در نظر داشته باشید . با توجه به درخواست وزیر اقتصاد و دستور مخبر برای بازنگری در دستورالعمل نحوه محاسبه نرخ خوراک، احتمالاا ین گروه با اقبال خریداران همراه خواهد شد . اگر این گروه را بر اساس p/e , p/wforward موردبررسی قرار دهیم به ترتیب اولویت به این سهام خواهیم رسید :
#شراز #شتران #شپنا #شبندر
میانگین p/wforward این ۴ سهم برابر با ۳٫۲۹ می باشد .

تحولات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *