بازار دیروز خوب اما کم حجم کار خود را آغاز کرد و با نمایان شدن قدرت کم خریداران، فروشندگان دست پیش را گرفتند و عرضه ها بیشتر شد . فاز دوم عرضه نیز در نیمه دوم بازار و با مشخص شدن نرخ دلار آغاز شد و در پایان شاخص کل ۱۱ هزار واحد از ارزش خود را از دست داد و دقیقا در محدوده روانی ۲٫۱۰۰ میلیون واحد به کار خود خاتمه داد .

پس از افت دیروز بازار، جسته و گریخته خبرهایی برای حمایت از بازار منتشر شد . رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که خبر های خوبی برای بازار سرمایه دارند و به زودی اعلام می کنند و از پالایشی ها که قول مساعد همکاری از دولت گرفته اند و در نهایت خودرو سازها که با به بن بست رسیدن عرضه ۱۲۰ هزار دستگاه، اکنون خبر عرضه ۶۰ هزار دستگاه را رسانه ای کرده اند .

این خبر ها هر چه باشد، مهم این است که بازار دیگر به خبر درمانی واکنش نشان نمی دهد و باید در عمل منتظر رویداد ها بود . احتمالا جو کلی معاملات اندکی بهبود خواهد یافت . اما توصیه ما کماکان این است که در مثبت های احتمالی اقدام به خرید نکنید و تنها نظاره گر باشید . منفی سهام بنیادی ارزشمند را به دید میان مدت در نظر داشته باشید . شرایط کلی هنوز تغییری نداشته و پول جدیدی به بازار تزریق نشده است .

#واچ_لیست_روزانه

در معاملات دیروز هر سهم #فولاد با اصلاح اندکی که داشت تا ۵۰۰۰ریال معامله شد . به نظر می رسد در صورت از دست رفتن حمایت روانی ۶۰۰۰ ریال، فولاد تا ۵۸۰۰ ریال نیز جای اصلاح داشته باشد. خرید در این قیمت ها به دید میان مدت و بلند مدت بسیار کم ریسک است .
گروه #دارو و تک سهم های آن را در نظر داشته باشید . فردا در مورد این گروه و دو سهم پیشنهادی ما از این گروه بیشتر خواهیم نوشت .

#بازار  #هشت_صبح

فروشندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *