۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۴+

۲) ارزش معاملات خرد ۳٫۷همت (با مثبت شدن بازار، باید ارزش معاملات رشد کند تا کف بازار بسته شود)

۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)
۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۶٫۴۶%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی
۶) آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد که خواستار آتش‌بس موقت در جنگ غزه میشود و مخالفت خود را با عملیات اسرائیل در رفح که می‌تواند منجر به تلفات غیرنظامی زیادی شود و خطری برای صلح و ثبات منطقه باشد، ابراز می‌کند. (اسرائیل قصد حمله به رفح داشته و خواسته های آمریکا را نادیده گرفته است. در صورت تصویب این قطعنامه، با فرض حمله اسرائیل به رفح، این کشور از سوی سازمان ملل تحریم خواهد شد!)
۷) شاخص کرک اسپرد فرآورده های نفتی در هفته گذشته به رقم ۱۵٫۲$ رسید. ۱۰ %⬇️ (سبدگردان ویستا)
۸) وزیر صمت در پاسخ به سوال واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی گفت “فرمایش مقام معظم رهبری درست است و ما هم اطاعت می کنیم و من این قول را می دهم طبق فرمایشات رهبر انقلاب کار واگذاری به بخش خصوصی را انجام می دهیم.”
۹) رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی می گوید “چه اشکالی دارد که FATF خودمان را داشته باشیم. باید سوئیفت و FATF خودمان را داشته باشیم.” (خنده حضار)
۱۰) ارزش شناوری شرکتهایی که از سال ۹۱ در بازار بوده اند به کف خود رسید. ارزش شناوری سهام این شرکتها به ۲۱ میلیارد دلار رسید که در پاییز سال گذشته رسیده بود. ارزش شناوری این سهام در زمستان ۹۸ نیز معادل ۲۱ میلیارد دلار بود. (پارسیس تحلیل)
۱۱) گروه بهمن می گوید “مجوز منطقی‌سازی قیمت‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های تمام‌شدهٔ تولید صادر شده. از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت، همه عوامل تولید، افزایش قیمت داشتند. ما بدون مجوز از وزارت صمت افزایشی قیمتی نخواهیم داشت.”
۱۲) بازارها منتظر جهت‌گیری تقاضا در چین پس از پایان تعطیلات سال نو در این کشور هستند.
۱۳) تسنیم نوشت “مسئله قیمت گذاری غیرواقعی زغال سنگ توسط وزارت صمت و اصرار در پایین نگه داشتن قیمت‌ها نسبت به قیمت های جهانی آنهم تقریباً حدود یک سوم قیمت های جهانی عملاً موجب شده که بسیاری از معادن زغال سنگ از چرخه فعالیت اقتصادی خارج شوند و طبیعتاً نتوانند سود و زیانشان را تنظیم کنند.” (تلاش ها برای دریافت مجوز جهت افزایش ضریب نسبت زغال به شمش-هلالات)
۱۴) کانال kaladade.ir نوشت “کاهش ۳۸% نرخ خوراک پتروشیمی ها در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ را شاهد هستیم.”
۱۵) احمدرضا جلالی نائینی می گوید “اقتصاد ایران ۵ جهش تورمی را تجربه کرده که در چهار مورد، این جهش‌ها ناشی از جهش‌های ارزی بوده و یک مرتبه نیز به انبساط پولی باز می‌گردد. در چهار مورد جهش ارزی، اقتصاد ایران وارد رکود تورمی شده و تورم آن به سمت عرضه بازگشته است نه سمت تقاضا. در سه دهه گذشته، نرخ رشد ارز در ایران بیشترین همبستگی را با تورم داشته است.با ابزار نرخ بهره نمی‌توان در بلندمدت نرخ ارز را کنترل کرد اگرچه نرخ بهره می‌تواند ابزار مناسبی برای کنترل تقاضا باشد. طبق داده‌های آماری نرخ ارز بوده است که بر نقدینگی اثر گذاشته است و نه برعکس.”
۱۶) حجم معاملات روزانه خانه های نوساز در ۲۲ شهر کلیدی چین به ۲۲۰۰۰ متر مربع کاهش یافته است که نسبت به سال قبل ۴۹ درصد کاهش داشته است. (کامولیدی)
۱۷) روزنامه شرق گفته است که سقف واردات تعدادی از کالاها کم شده و دوره اختصاص ⁧ارز⁩ به واردات کالاها به ۵ ماه رسیده است. این در حالی است که رییس کل بانک مرکزی گفته است وضعیت ذخایر ارزی بسیار خوب است! (پتروتحلیل)
۱۸) جلسه ای که قرار بود برای تصمیم گیری نهایی در خصوص عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام به دلیل ترک جلسه توسط مخبر لغو و گویا در روز گذشته برگزار شده و قرار است که نتیجه آن در هیات دولت اعلام شود.
۱۹) به گزارش CNBC آمریکا در حال بررسی تحریم‌هایی علیه شرکت‌های چینی است که معتقد است به روسیه کمک می‌کنند تا جنگ خود در اوکراین را تقویت کند.
۲۰) برای اولین بار از ژوئن انتظار می رود چین نرخ مرجع وام مسکن را کاهش دهد. بهبود حاشیه سود خالص بانک‌ها به مقامات اجازه می‌دهد تا از محرک‌های پولی برای تقویت رشد اقتصادی متزلزل استفاده کنند.
۲۱) طی هفته گذشته، با توجه به تعطیلی بازار ها در چین، تغییرات اندکی در بازارهای جهانی داشتیم. با اینحال آهنگ حرکتی کامودیتی ها نسبتا مثبت است و بعد از بازگشایی بازارهای چین، امیدواری هایی وجود دارد.
۲۲) گکوثر افزایش نرخ گرفت. مجمع وتجارت به ۸ اسفند ماه موکول شد. پرسپولیس، تن ماهی شد.

ولید هلالات

#خوب_است_بدانیم_که

ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *