#بازار ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

دیروز بازار خوب آغاز کرد و بد هم تمام نکرد . هر چند در مقاطعی از بـازار عرضه ها بیشتر شد، اما خریداران نیز کوتاه نیامدند و همچنان در میدان بازی باقی ماندند. نکته مهم در مورد معاملات دو روز گذشته این است که هر چند بازار در منفی ها فروشنده خاصی ندارد، اما در مثبت ها نیز خریدار قوی وجود ندارد و اندک مثبت سهام عرضه می شود . البته این نکته در مورد سهام کوچک و پروژه صادق نیست و بحث پیرامون کلیت بازار است .

در مجموع به نظر می رسد بـازار تا حدودی خاطره روز شنبه را فراموش کرده است . ارزش معمالات خرد نیز مجددا به بالای ۳ همت بازگشت و اندکی رشد را در بـازار دیروز تجربه کرد .

و اما بازار امروز …

از منظر تکنیکالی شاخص کل در محدوده حساسی قرار دارد و در این مقطع باید از آن حمایت شود . عدم حمایت از بازار و از دست رفتن سطح فعلی، مجددا فشار فروش را افزایش خواهد داد . در صورت عدم عبور پر قدرت شاخص کل از محدوده ۲۰۸۰ و ۲۱۰۰ میلیون واحد، مجددا بازار با فشار فروش همراه خواهد شد .

از منظر بنیادی نیز کم کم گزارش های ماهانه منتشر خواهد شد و احتمالا آخر هفته پر خبری خواهیم داشت . البته به واسطه برودت هوا و کاهش فشار و یا قطعی گاز نمی توان از برخی صنایع انتظار خاصی داشت .
بـازار برای عبور از شرایط فعلی به یک شوک بزرگ احتیاج دارد و بعید است به خبرهای کوچک واکنش خاصی نشان دهد.

برای بـازار امروز و فردا همین که بازار از مثبت به منفی نرود کافی است . در نظر داشته باشید که مثبت دو روز اخیر بـازار تا حدودی متاثر از عدم فروش بـازار گردان ها است و تا حدوی متزلزل است . پس کماکان توصیه ما این است که در مثبت ها اقدام به خرید نکنید و در منفی احتمالی سهام ارزشمند خریدار باشید .

خواسته یا ناخواسته چشم بازار به #خودرو است و شخصیت لیدری آن . اینکه با وجود خبر های کروز و ترکیب جدید هیئت مدیره خودرو، بـازار واکنش خاصی نشان نداده است ، جالب نیست و نشان از بی اعتمادی کمال بازار به سیاست گذار و البته نبود نقدینگی در بازار است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *