۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۳۹-
۲) ارزش معاملات خرد ۳٫۱همت (تعطیل)
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)
۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۶٫۸۷%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی

۶) بر اساس محاسبات مرکز آمار ایران ، رشد اقتصادی کشور در ۳ ماهه سوم سال ۱۴۰۲ با نفت ۵.۱ درصد و بدون نفت ۲.۵ درصد بوده است.

۷) در جلسه دولت به منظور تقویت تولید انرژی برق منابع مالی و روش‌های تسویه بدهی برای بخشی شرکت‌هایی که دولت برای پرداخت تأمین برق یه آن‌ها بدهی داشت، پیش‌بینی شد و تسویه صورت می‌گیرد.
۸) هفته گذشته ۲۰ همت به طرح دارویار تخصیص داده شد که طی هفته جاری واریز خواهد شد.
۹) اعلام تورم بهمن ماه … تورم سالانه بهمن ماه: ۴۲٫۵ درصد … تورم نقطه به نقطه بهمن ماه: ۳۵٫۸ درصد … تورم ماهانه بهمن ماه: ۱٫۴ درصد
۱۰) پیشنهاد وزارت صمت در خصوص اصلاح عوارض صادراتی موادخام و نیمه‌خام با تغییراتی به تصویب هیئت وزیران رسید. عوارض صادراتی سنگ‌آهنِ هماتیت به دو درصد، گندله به دو درصد و کنسانتره به پنج درصد تقلیل یافت.
۱۱) در ۱۱ ماه سال جاری، ده میلیارد دلار ذرت، روغن، دانه‌های روغنی، برنج و گندم وارد شده است.
۱۲) شورای رقابت پس از مجوز خودروسازان برای واقعی سازی قیمت اعلام کرد ” قابل تاکید است که بر اساس مصوبه شورای رقابت فرایندی طبیعی رخ داده که خودروسازان پس از ارائه صورت‌های مالی و مستندات تغییرات در قیمت نهاده‌های تولید (همچون سایر کالاها)، می‌توانند قیمت محصولات خود را به روز کنند.”
۱۳) با پیشنهاد وزارت اقتصاد امروز هیات دولت، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد اوراق گام را از تولیدکنندگان بپذیرند بابت رفع بدهی در قبوض انرژی و آب، سوخت و خوراک صنایع، مالیات حقوق معادن، حقوق گمرکی، معوقات تامین اجتماعی
۱۴) مدیرعامل شرکت توانیر می گوید “تابستان ۱۴۰۳ گرمترین تابستان خواهد بود که به تبع افزایش دما و استفاده از سیستم‌های سرمایشی، مصرف شبکه افزایش می‌یابد.”
۱۵) وزارت انرژی آمریکا از افزایش تولید ماهانه نفت ایران به بالاترین رقم از زمان خروج آمریکا از برجام خبر داد و کل تولید نفت خام و سایر انواع سوخت مایع ایران در ژانویه ۲۰۲۴ را ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد. (نفت ما)
۱۶) وزیر اقتصاد می گوید “دولت برنامه دارد که بتواند ناترازی بنزین را از طریق چند ابزار سیاستی غیر قیمتی در سال آینده از بین ببرد.”
۱۷) مدیرعامل شیراز به نفت ما گفت “در زمینه تولید اوره، با توجه به زحمت و تلاش همکارانم، سهامداران شیراز تا پایان سال شاهد جهش خوبی در سود خواهند بود. خوشبختانه در پتروشیمی شیراز از رشد خوبی برخورداریم. ما تقریبا پیش‌بینی بودجه‌ مان در خصوص تولید و درآمد را رد کرده ایم و در پایان سال به رشد خیلی خوبی از برنامه مان خواهیم رسید.”
۱۸) سخنگوی اقتصادی دولت می گوید ” درباره قیمت‌گذاری برای پالایشگاه‌ها جلساتی برگزار کردیم و دستورالعمل قیمت‌گذاری خوراک نفت برای پالایشگاه‌ها به زودی اصلاح و منتشر می‌شود.”
۱۹) دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران می گوید ” پیشنهاد اصلاح فرمول قیمت‌گذاری زغال‌سنگ از ٢٦.٥ درصد شمش فولاد خوزستان به ٣٣.٥ درصد شمش فولاد خوزستان را مطرح کرده‌ایم.”
۲۰) صندوق بین المللی پول به دنبال تقویت مصر پیش از ورود احتمالی آوارگان غزه به این کشور است. (احتمال درگیری گسترده در رفح-هلالات)
۲۱) کشورهای بزرگ اروپایی به توافق بر سر به رسمیت شناختن کشور فلسطین به طور یکجانبه چراغ سبز نشان داده اند.
۲۲) مذاکرات در پاریس در خصوص قرارداد آزادی گروگان ها در حال انجام است. در این جلسات رئیس اطلاعات اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر حضور دارند.
۲۳) ذوب افزایش سرمایه خود را از ۹۷۳درصد به ۱۰۱۵درصد طبق نظر حسابرس افزایش داد.
۲۴) حسابرس افزایش سرمایه ۷۰۹درصدی زفکا را تایید کرد.
۲۵) پتایر، فولاژ، قچار، پکرمان … سهامداران را به مجمع افزایش سرمایه دعوت کردند.
۲۶) سبزوا کارخانه سیمان سفید تاسیس می کند.
۲۷) سلب وبصادر در قیمت ۱۸۵۰ريال آغاز شد. شنیده ها از وجود یک خریدار عمده حکایت دارد.
۲۸) قراردادهای جدید زیر مجموعه های سرچشمه و فافق در مجتمع دره آلو منتشر شد.
۲۹) دفارا، دکوثر و خکار افزایش نرخ گرفتند. لپارس قرارداد فروش تلویزیون بست.

ولید هلالات

#خوب_است_بدانیم_که

رشد اقتصادی / رشد اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *