۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۶۰-
۲) ارزش معاملات خرد ۳٫۱همت (تعطیل)
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)
۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۶٫۸۷%

۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار :
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی

۶) ساعتی پیش مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: اسرائیل، مصر، قطر و آمریکا درباره «ویژگی‌های اساسی» معامله زندانیان به تفاهم رسیدند
۷) وزیر دفاع اسرائیل در فرماندهی شمال می گوید “ما در حال برنامه ریزی برای افزایش شدت آتش علیه حزب الله هستیم. هدف ساده است، رساندن حزب الله به جایی که باید باشد.” (بحث بر سر فاصله نیروهای حزب الله از مرز و قرار گرفتن پشت رودخانه است-هلالات)
۸) خبرگزاری ABC به نقل از مقامات آمریکایی: رئیس سیا دور مذاکرات گروگان ها را در اروپا جهت دستیابی به توافق قبل از شروع ماه رمضان آغاز کرد.
۹) سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید می گوید ” نمی توانیم ارسال موشکهای بالستیک از ایران به روسیه را تایید کنیم.”
۱۰) دولت فلسطین امروز استعفای خود را تقدیم محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان کرده و به عنوان دولت انتقالی فعالیت خود را آغاز می کند. خاطرنشان شده که این “ابتکاری است که ابومازن با توجه به فشارهای کشورهای منطقه، جامعه بین المللی و ایالات متحده آمریکا انجام داده است.
۱۱) تا اطلاع ثانوي ارسال سفارش فروش و فروش سهام در كليه نمادهاي موضوع بازارگرداني در بازار‌هاي اول و دوم بورس تهران ممنوع مي‌باشد.
۱۲) مهدی رضایتی در کانال ثروت پویا نوشت “طبق فرمول نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به ۱۱٫۳ سنت رسیده است.”
۱۳) رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی ایران گفته است که در عرصه بنزین روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر در بهترین حالت قاچاق می‌شود که به‌معنای تردد روزانه یک هزار تریلی تانکر است.
۱۴) نرخ بهره برداری از پالایشگاه های مستقل چینی (مشتریان پروپاقرص نفت ارزان ایران) به پایین ترین سطح از زمان محدودیت های کووید صفر رسیده است. (کامولیدی)
۱۵) رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی می گوید ” دهک‌های نهم و دهم سهمشان از مصرف انرژی کشور ۴۹ درصد است. یعنی ۴۹ درصد از یارانه انرژی به دو دهک پردرآمد کشور تخصیص داده می‌شود.”
۱۶) صندوق بین‌المللی پول افزایش برآورد خود از رشد اقتصادی ایران را ناشی افزایش بیش از انتظار تولید نفت ایران عنوان کرد. رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل از آن به ۵.۴ درصد رسیده است.
۱۷) دکتر تیمور رحمانی می گوید “سیاست‌‌‌های اخیر بانک‌مرکزی ترکیه در راستای مهار تورم مبتنی بر افزایش چشمگیر نرخ بهره بود اما نتایج دلخواه را در پی نداشت. تجارب کشورهای در حال توسعه چیزی ورای ابزار «نرخ بهره» را برای کنترل تورم در شرایط حاد اقتصادی پیشنهاد می‌کند.”
۱۸) طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، برای نگه داشتن جهان در مسیر صفر خالص، نیاز است که ذخایر سالانه نیکل از حدود ۳٫۴ میلیون تن در حال حاضر به بیش از ۵ میلیون تن در سال ۲۰۳۰ برسد.  مس باید از ۲۵ میلیون تن به ۳۵ میلیون تن برسد.  در حالت ایده‌آل، ما باید شاهد افزایش سریع عرضه هر دو فلز باشیم، با تأکید بیشتر بر مس.
۱۹) چین نرخ وام مسکن را به میزان بی‌سابقه ای کاهش می‌دهد تا به بازار املاک و مستغلات کمک کند!
۲۰) آخرین نرخ متانول CFR چین ۳۰۴ دلار گزارش شده است.
۲۱) رویترز طی گزارشی نوشت اسلام آباد در فکر نهایی کردن اولین فاز خط لوله ۸۰ کیلومتری گاز با ایران است‌ تا از جریمه احتمالی ۱۸ میلیارد دلاری دوری کند. (با توجه به اینکه ایران امکان فروش گاز ندارد، پاکستان به فکر ترانزیت گاز از طریق ایران افتاده است.هلالات)
۲۲) سخنگوی صنعت برق گفت که در راستای توسعه نیروگاه‌های خودتامین صنایع، یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات برق توسط صنایع تا سال آینده به شبکه سراسری متصل می‌شود.
۲۳) وزیر جهادکشاورزی می گوید “تولید مرغ کشور از ۱۵۱ میلیون جوجه‌ریزی در بهمن ماه عبور کرد. حفظ این روند در اسفند ماه ضروری است. این راه بی‌بازگشت است و فروردین ۱۴۰۳ جهش تولید مرغ از رکورد بهمن امسال بیشتر خواهد بود.”
۲۴) افزایش سرمایه ذوب آهن به میزان ۹۶۷درصد از تجدید ارزیابی تایید حسابرس را گرفت.
۲۵) کفپارس، سدشت، غفارس، غشاذر … گزارشی از افزایش سرمایه دادند.
۲۶) کاذر یک شرکت خود را منحل کرد. وبانک، ۲۲ اسفند شاراک را عرضه می کند. بیمه کوثر از محل یک واگذاری سود شناسایی کرد. فاراک یک قرارداد گرفت. وشهر ۹ رقبه از املاک خود را فروخت. کمینا با یک مشتری قرارداد فروش برای سال ۱۴۰۳ بست.

ولید هلالات

#خوب_است_بدانیم_که

شاخص های اصلی بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *