#بازار ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

بر خلاف انتظار ما و شاید بسیاری از تحلیل گران ، بازار روز شنبه با افزایش عرضه ها همراه بود و هر چند در دقایق ابتدایی متعادل آغاز کرده بود، اما با رنج های منفی عجیب در #خودرو ، شرایط بازار به کلی تغییر کرد و در نهایت شاخص در یک روز بین تعطیلی بیش از ۵۰۰۰ واحد از ارزش خود ر ا از دست داد و با حدود ۳٫۲ همت معامله خرد کار خود را به پایان رساند .

در خصوص افت بازار روز شنبه دو دلیل و شایعه توسط معامله گران و کاربران در فضای مجازی مطرح می شود. عده ای معتقد بودند که برخی از حقوقیها با اعمال فشار فروش قصد داشتند سازمان را نسبت به برگشت بازارگردانها در سمت فروش تحت فشار قرار دهند و عده ای دیگر شایعه ای مطرح میکردند مبنی بر اینکه مجموعه کروز با اعمال فشار حداکثری در سمت فروش در پی جمع آوری سهم خودرو از بازار است.

واقعیت امر نمیدانیم چقدر به این مباحث و شایعات می توان وزن داد اما به هر جهت باید بپذیریم که بازار شنبه دلیلی برای این رفتار و گسترش فشار فروش نداشت و لذا طبیعی است که در چنین فضایی بازار شایعات داغ و جنجالی شود. بسیاری معتقدند بازار مدتها است که دستکاری می شود و اگر رنجهای منفی و چیدمان اردر سنگین در سمت فروش نبود، قطعا چنین افتی طی ماه های اخیر به بازار دیکته نمی شد … !!

#واچ_لیست_روزانه

در ادامه بررسی صنایع، امروز گروه #فولاد را مورد بررسی قرار می دهیم :

#فولادی ها یکی از خوش گزارش ترین و بهترین گروههای بازار هستند . گزارش ماهانه برخی فولادی ها نمادهای مهمی را برای ما به عنوان گزینه خرید و رشد معرفی میکنند .

#فخوز که انصافا همیشه بوده و باز هم گزارش خوبی زد و افت دی را در بهمن جبران کرد و به فروش ۷۷۲۲۸ میلیارد ریال رسید . در دی کمی افت کرد و ۵۲۳۸۲ میلیارد ریال فروش زد . ۱۱ ماهه ۶۶۸۵۱۲ میلیارد ریال فروش زد و مدت مشابه این عدد ۴۵۴۱۳۴ میلیارد ریال بود. ۶ ماهه ۳۳۷۵۶۲ میلیارد ریال فروش زد.

#فوکا یکی از اولین و خاص ترین ها بود. در بهمن یک عدد خوب را ثبت کرد و ۹۴۶۳ میلیارد ریال فروش داشت. آذر و دی هم جالب بود و دی ۷۱۳۴ و آذر با عدد خوب ۷۳۲۱ میلیارد ریالی مواجه بود. ابان به عدد ۵۸۶۰ میلیارد ریال رسیده ، مهر ۶۶۵۰ میلیارد ریال فروش داشت و عدد خوبی را در پاییز ثبت کرد سهم در ۱۱ ماهه ۶۷۰۶۷ میلیارد ریال فروش ثبت کرده است و مدت مشابه قبل ۴۹۴۱۰ میلیارد ریال بود در ۶ ماهه ۳۰۰۱۶ میلیارد ریال فروش ثبت کرد.

#فسبزوار هم شرایط خوبی را دارد و به نظر با این شرایط و این افت قیمت و این گزارش جذاب می شود. اولین ماه از سال مالی را با عدد ۴۰۸۵ میلیارد ریالی مواجه بود که عدم قطعی گاز به رشد فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل کمک کرده است در بهمن هم خوب بود و با عدد جالب ۱۰۹۳۰ میلیارد ریالی مواجه بود و ۲ ماهه ۱۵۰۱۵ میلیارد ریال فروش داشت.

#فنورد هم دیگر سهم خاص گروه بوده و او هم فضای خوبی را داشت در فروش. در بهمن ۳۷۸۶ میلیارد ریال ، دی با عدد ۳۰۰۵ میلیارد ریال آغاز کرد ابان به ۲۸۰۹ میلیارد ریال رسید. آذر بهبود داشت و ۳۴۹۰ میلیارد ریال رسیده است .
۱۱ماهه ۳۲۵۸۰ میلیادر ریال و مدت مشابه قبل فروش ۲۴۶۹۵ میلیارد ریال بود فروش ۶ ماهه ۱۶۳۶۰ میلیارد ریال بود.

#فجر هم واقعا خوش درخشید و گزارش خوبی زد .سودهای ۱۸۰ و ۲۰۰ تومانی که ذکر می شود به نظر محقق میکند در بهمن خوب بود و عدد جالبی را داشت و ۵۷۹۶ میلیارد ریال فروش داشت نرخ ۴۳۱,۳۸۴٬۸۱۴ ریال شد و با کمک موجودی ۱۲ هزار تن فروخت . دی ۳۶۲۱ میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۴۳۵,۲۱۵,۵۸۲ ریال بود . آذر با کمی افت ۲۶۳۳ میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۴۳۴٬۴۴۱,۳۳۵ ریال بود در مهر ۳۵۶۹ میلیارد ریال فروخت و نرخ ۴۲۹٬۶۹۲۱۴۶ ریال بود . ۱۱ ماهه به فروش ۵۳۵۱۰ میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه ۴۶۳۷۱ میلیارد ریال است .

و البته بین این سهم ها #فوکا و #فخوز را بیشتر می پسندیم و شرایط بهتری دارند . واقعا گزارش وقیمت هر چهار شرکت #فنورد و #فوکا و #فخوز و #فسبزوار جذاب است و اگر بخواهیم بین آنها یک گزینه اسم ببریم #فوکا است .

تحلیل گران / تحلیل گران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *