۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۷۳-
۲) ارزش معاملات خرد ۳٫۷همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)
۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۶٫۸۷%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی

۶) تورم نقطه به نقطه اجاره‌بهای مسکن در بهمن‌ماه به بیش از ۴۱ درصد رسیده که بالاترین سطح در بیش از یک دهه‌ی اخیر محسوب می‌شود.

۷) صنعت معدن نوشت ” قیمت روی بورس فلزات لندن با افزایش قیمت به طور متوسط، ۲,۴۱۴ دلار در هر تن معامله شد. تقاضا برای فلز گالوانیزه به‌ویژه در شمال اروپا بسیار ضعیف است و شرکت‌کنندگان همچنان موجودی باقی‌مانده از سال ۲۰۲۳ را مصرف می‌کنند.” ( روی برای گالوانیزه کردن استفاده می شود-هلالات)
۸) پس از اتمام تعطیلات در چین شاهد نوسان بسیاری در مواد اولیه تولید ABS هستیم. افزایش قیمت این مواد باعث افزایش بهای تمام شده تولید شده است. از طرفی ، فعالان بازار انتظار دارند طی روزهای آینده، تقاضای پایداری ناشی از پایان تعطیلات در شرق آسیا شاهد باشیم. (صنعت معدن)
۹) احتمال عدم تغییر نرخ بهره فدرال رزرو ۹۷٫۵ درصد در ماه مارس است.همچنین طبق فدواچ تول احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ۶۸٫۵ درصد در ماه ژوئن است. (صنعت معدن)
۱۰) علیرغم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که نگرانی‌ها را در مورد اختلالات احتمالی در عرضه نفت ایجاد می‌کند، محدودیت‌های قابل توجهی در عرضه تاکنون محقق نشده است.
۱۱) نشانه‌های بیشتری از ریسک‌های تورمی پایدار در اقتصاد آمریکا ایجاد شده است. در حال حاضر سرمایه گذاران احتمال کاهش نرخ بهره در می را کمتر از هفته قبل می دانند.
۱۲) این هفته بانک خلق چین کاهش نرخ وام پنج ساله را از ۴٫۲ درصد به ۳٫۹۵ درصد اعلام کرد. کاهش ۲۵ واحدی در LPR پنج ساله نشان‌دهنده مهم‌ترین کاهش از زمان تغییرات اساسی سیستم LPR در سال ۲۰۱۹ است. کاهش بیش از حد انتظار می‌تواند موجب تحریک خریداران مسکن شود، جایی که بحران جاری بخش املاک به یک رکود کلی اقتصادی منجر شده است. (صنعت معدن)
۱۳) داده‌های اخیر منتشر شده LME نشان می‌دهد ۹۰ درصد از آلومینیوم تناژ باز روسیه باقی مانده است. این به این معنی است که اگر افزایش تقاضا وجود داشته باشد، اگر خریداران از آلومینیوم روسیه اجتناب کنند، ممکن است کمبود ایجاد شود و این موضوع می تواند منجر به افزایش قیمت ها و بی ثباتی بازار شود. (صنعت معدن)
۱۴) قیمت بیلت صادراتی ایران در این هفته حدود ۵۰۰ دلار فوب است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ دلار کاهش یافته است. تامین گاز طبیعی ایران تا حدودی احیا شده است. قیمت معامله اسلب صادراتی ایران در این هفته حدود ۴۹۵ دلار فوب بود که در مقایسه با هفته گذشته بدون تغییر مانده است. (صنعت معدن)
۱۵) نفت گاز پتروشیمی نوشت “گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت برنت در تابستان را به ۸۷ دلار در هر بشکه افزایش داد. گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت برنت در تابستان را به ۸۷ دلار در هر بشکه افزایش داد. گلدمن پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۵ به ۸۰ دلار برسد، در حالی که کاهش مستمر به زیر ۷۰ دلار احتمالاً نیازمند تقاضای بسیار ضعیف‌تر و تغییر در استراتژی عربستان است که بر اساس انگیزه‌های اقتصادی عربستان بعید به نظر می‌رسد.”
۱۶) وزیر کار و رفاه اجتماعی از پروژه ABS-Rubber؛ پتروشیمی جم(پاد جم) بازدید کرد.
۱۷) آمارها نشان می‌دهد شاخص مورد ترجیح بانک مرکزی آمریکا برای نرخ تورم، در ماه ژانویه به بیشترین میزان در یک سال اخیر افزایش پیدا کرده است.
۱۸) میانجی‌های قطری به اسرائیل اطلاع داده‌اند که مقامات حماس از چارچوب معامله آزادی زندانیان و گروگان ها که جمعه گذشته در پاریس ارائه شد، ناامید شده‌اند و با آن مخالفند.
۱۹) پارسیس تحلیل نوشت ” با افت ۱۱۲ میلیارد دلاری از آغاز دولت ، ارزش کل بازار سرمایه به ۱۴۴ میلیارد دلار رسید.”
۲۰) بانک تجارت در شفاف سازی خود در خصوص گواهی با بهره ۳۰درصدی گفت “پولی جذب نشده و فقط سپرده ها تبدیل شده است.”
۲۱) مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی وتجارت از محل سود انباشته صادر شد.
۲۲) کصدف در کاشی سایز ۶۰*۶۰ خود افزایش نرخ ۱۰درصد را ثبت کرد. دبالک و دقاضی نیز افزایش نرخ گرفتند.
۲۳) حگهر، کیمیا، کحافظ، کلوند، کمنگنز، غگیلا، فزرین، ولبهمن، غگل، غشان، بشهاب، پکرمان، شنفت، غشصفا، پخش، خلنت، حکشتی، لخزر، پردیس، فگستر، شپاکسا، فجر، خشرق، سرچشمه، کگل، لخزر، کچاد، شبهرن، وگستر، تجلی، قاسم در خصوص بخشی از پروسه افزایش سرمایه گزارش جدید دادند.
۲۴) وگستر از سلب افزایش سرمایه می دهد.
۲۵) مجوز افزایش سرمایه ۱۴۳۳ درصدی انتخاب از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌هاصادر شد.

ولید هلالات

#خوب_است_بدانیم_که

تورم نقطه به نقطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *