۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۲۸-

۲) ارزش معاملات خرد ۳٫۶همت

۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)
۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۶٫۸۷%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی
۶) زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که وارد عربستان سعودی شده و با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار خواهد کرد. (تلاش برای یافتن یک میانجی-هلالات)
۷) وزارت خارجه آمریکا می گوید “هدف ما رسیدن به توافق آتش بس در اسرع وقت در ازای آزادی گروگان ها است، امیدواریم تا پایان هفته این اتفاق بیفتد، بخش بزرگی از آن (توافق) به حماس بستگی دارد.” (تلاش برای ایجاد آتش بس ۴۰ روزه-هلالات)
۸) منابعی در حماس می گویند “مذاکرات در دوحه قطر در سطح حرفه ای است، اما در حال حاضر دلیلی برای خوش بینی وجود ندارد. اسرائیل محدودیت های شدیدی را برای بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه پیشنهاد کرده است.”
۹) بایدن می گوید “اسرائیل تحت توافق آتش بس فعالیت هایش در غزه را در ماه رمضان متوقف خواهد کرد. من امیدوارم تا دوشنبه هفته بعد ما یک توافق آتش بس داشته باشیم.مشاور امنیت ملی به من گفته که ما نزدیک هستیم اما هنوز انجام نشده است.”
۱۰) در کنفرانس ایران خودرو مطرح شد “با حمایت شورای رقابت و سازمان حمایت، ۸ محصول از قیمت‌گذاری معاف شدند. ترکیب تولید محصولات را براساس این خودروها و در راستای خروج از زیان برنامه‌ریزی می‌کنیم.سورن هم با قیمت جدید سازمان حمایت از زیان خارج شده است. با خروج برخی محصولات از شمولیت قیمت‌گذاری از زیان خارج می‌شویم.”
۱۱) در خصوص تجدید ارزیابی در جلسه ایران خودرو مطرح شد ” جلسه اول سران درخصوص تجدید ارزیابی برگزار شده است. سه‌شنبه آتی، جلسه دوم در این خصوص برگزار می‌شود. با این افزایش سرمایه از ۱۴۱ خارج می‌شویم‌.”
۱۲) مهدی رضایتی می گوید “اختلاف قیمت نیما و آزاد به ۴۸ درصد رسیده است. “
۱۳) محسن علیزاده نماینده مجلس میگوید “نتایج انتشار اوراق ۳۰ درصدی افزایش هزینه تأمین مالی و توقف خطوط تولید، کاهش انگیزه سرمایه گذاری، انتقال منابع به بازار دلالی و ارز و طلا، رکود بیشتر تولید، خلق پول، رشد شتاب دار تورم است که مغایر شعار راهبردی سال است.”
۱۴) روز گذشته نرخ دلار به بالاتر از ۵۸۰۰۰ تومان رسید. این عدد بالاتر از اعدادی است که پیش از انتشار اوراق ۳۰درصدی معامله می شد!
۱۵) معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت می گوید “در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ هیچ تصمیمی در ارتباط با تغییر قیمت حامل‌های انرژی گرفته نشده است.”
۱۶) بر اساس شنیده‌ها روز گذشته مجید عشقی در خصوص اثرات گواهی سپرده بانک مرکزی بر بورس نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته است.
۱۷) به علت برودت هوا پتروشیمی‌ها کاملاً دچار محدودیت شدند و گاز اکثر پتروشیمی‌هایی که از گاز متان استفاده می‌کنند قطع هستند.
۱۸) پس از شکست طرح سپرده ۳۰درصدی بانک مرکزی و عدم تاثیرپذیری دلار از این مصوبه، حالا فرزین قصد دارد طرحی شبیه به سیف را اجرا کند. بانک در طرحی مبهم قصد دارد سکه عرضه کند ضمن اینکه از مدل اولیه برای ضرب سکه بدون تاریخ(سال) عقب نشینی کرده و سکه ها ضرب سال ۱۳۸۶ خواهند بود و به عبارتی این طرح حباب سکه ۸۶ را تغییر نخواهد داد.
۱۹) ولی اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس می گوید “با شرکت های ایران خودرو و سایپا مکاتبه و بر لزوم ارایه برنامه جهت واگذاری سهام شرکت های تودلی تا پایان مهلت تعیین شده تاکید شده است و از نظر سازمان بورس، ماهیتاً و بر اساس ذات مقررات، سرمایه در مالکیت شرکتهای زیر مجموعه شرکت های خودروسازی (سهام تودلی) از ابتدای سال آینده فاقد حق رای خواهد بود.”
۲۰) قیمت مرغ زنده درب مرغداری کیلویی ۵۸۰۰۰ تومان اعلام شد!
۲۱) مقامات روسیه روز سه‌شنبه ممنوعیت شش ماهه صادرات بنزین را از اول مارس به منظور جبران افزایش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان و کشاورزان و امکان تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده پالایشگاه‌ها اعلام کردند.
۲۲) اوپک پلاس تمدید کاهش تولید داوطلبانه نفت را تا سه ماهه دوم بررسی خواهد کرد و ممکن است آن را تا پایان سال تمدید کند.
۲۳) سواپ های فدرال رزرو اکنون تنها بر روی کاهش ۰.۷۵ نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ قیمت گذاری می کنند.
۲۴) سرمایه غپینو ثبت شد و به زودی سهام ناشی از افزایش سرمایه قابل معامله می شود.
۲۵) دیران، افزایش نرخ گرفت.
۲۶) شپاکسا، بشهاب، شنفت، پاسا، ولصنم، غشان در خصوص افزایش سرمایه خود گزارش جدید دادند.
۲۷) کلر در خصوص طرح توسعه شفاف سازی زد. ثامید به بازار اول اتقاء یافت. ثنظام و سشمال در خصوص زیرمجموعه شفاف سازی زدند.

ولید هلالات

#خوب_است_بدانیم_که

ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *