۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۸-
۲) ارزش معاملات خرد ۳٫۲همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی
۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۶٫۸۷%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی

۶) کانال شناسایی تحرکات نوشت ” ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم ، چهارشنبه ۲,۵۸۶ میلیارد تومان بود که از آبان ماه ۱۴۰۱ تا کنون بی سابقه است . “

۷) عوارض صادراتی محصولات زنجیره فولاد کاهش یافت. عواض سنگ آهن و فولاد کاهش با اهمیتی داشت به شکلی که عواض صادراتی شمش فولادی ۱درصد اعلام شد.
۸) سه برابر بیش از نیاز، پیشنهاد فروش گاز به شرکت‌های اروپایی رسیده است. (عرضه مازاد و حالا مشخص شد علت ریزش قیمت گاز در فصل سرما-هلالات)
۹) نظرسنجی جدید بلومبرگ نیوز/مورنینگ کانسلت، همچنان برتری ترامپ نسبت به بایدن در هر یک از ایالت های کلیدی تعیین کننده انتخابات را نشان می دهد.
۱۰) زمان تغییر نصاب سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های درآمد ثابت تا شهریور ۱۴۰۳ تمدید شد.
۱۱) رضوانی فر از گمرک جدا و فعلا به عنوان معاون وزیر اقتصاد منصوب شد.
۱۲) حسن کاظم زاده در فردانامه نوشت “بعد از چند هفته بالاخره بانک مرکزی ۸ همت اعتبار به سیستم بانکی تزریق کرد. با توجه به کسری قابل توجه بانک ها در بازار باز، این ۸ همت می تواند تا حدود زیادی به بانک ها در مدیریت ناترازی ناشی از گواهی سپرده ۳۰ درصد کمک کند.”
۱۳) نامه حمایت وزیر صمت از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی برای دو خودروساز و نامه ایران خودرو به سران قوا برای لزوم اجازه افزایش سرمایه از تجدید منتشر شد. سه شنبه این هفته، جلسه سران قوا دومین مرتبه این مساله را بررسی می کند.
۱۴) تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده با کاهش ۱۴.۴ واحد درصدی، از ۴۲.۴ درصد در اسفندماه ۱۴۰۱ به ۲۸ درصد در بهمن‌ماه سال جاری رسید.
۱۵) وزیر اقتصاد می گوید “اکنون بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوب و بالایی برای رشد دارد و سهام بورس اکنون تقریباً یک‌سوم تا دوسوم ارزش واقعی خودشان را دارند.”
۱۶) به دلیل تنش ها در دریای سرخ، حجم ترانزیت در فوریه امسال، ۵۶% نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. (کانال نفت گاز پتروشیمی)
۱۷) شاهد افزایش کرک اسپرد ۳۲۱ هستیم. کامولیدی در این خصوص نوشت “کرک اسپرد ۱-۲-۳ با کم کردن قیمت ۳ بشکه نفت از قیمت ۲ بشکه بنزین و ۱ بشکه سوخت تقطیری محاسبه می شود.”
۱۸) ذخایر مس در شانگهای در حال افزایش فصلی است در حالی که همیشه شروع به ساخت مسکن جدید خیلی سریع موجب کاهش این موجودی می گردید. (کامولیدی)
۱۹) استیل پرایس نوشت “صنعت نفت جهانی با چالش قابل توجهی مواجه است زیرا با نزدیک شدن به کمبود تاریخی نفتکش‌ها در سال ۲۰۲۴ فقط دو نفتکش بزرگ جدید به این ناوگان اضافه می‌شوند، که کمترین افزایش در حدود ۴۰ سال گذشته را نشان می‌دهد. “
۲۰) تولیدات صنعتی چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت.
۲۱) پارسیس تحلیل نوشت ” در طی ۱۱ ماهه امسال ، درآمد ۴۶۰ شرکت (غیر از سرمایه گذاریها و پالایشی ها) با رشد ۳۷% نسبت به ۱۴۰۱ به ۲،۸۸۰ همت رسیده است .” (اگر ارز چند نرخی نبود، درآمد شرکت های بورسی بسیار بیشتر رشد می کرد)
۲۲) مدیرعامل فولاد می گوید “تجدید ارزیابی دارایی‌ شرکت‌ها، در آینده موجب توسعه و افزایش سودآوری صنعت فولاد کشور می‌شود. “
۲۳) وسینا فروش ۱۸ فقره املاک تملیکی در شهر تهران و شهریار را اطلاع رسانی کرد.
۲۴) کایزد با یک شرکت قرارداد ۱۶میلیارد تومانی بست. ثبهساز مزایده واگذاری ۱۱ واحد را گزارش کرد. تپکو از تجدید خبر داد. نخریس از یک پروس جدید خبر داد. خبهمن و زیرمجموعه ها دارایی می فروشند. ونوین قصد واگذاری وساخت دارد. ۵۵درصد سپید به تاریخ ۲۶ اسفند بلوکی عرضه می شود.
۲۵) در خصوص شکلر گفته شد ” پروژه پرکلرین شرکت در سال ۱۴۰۳ راه اندازی خواهد شد. پروژه اصلی شرکت (نوسازی الکترولایزرها) نیمه ابتدایی ۱۴۰۴ افتتاح خواهد شد.”
۲۶) در مجمع نیان گفته شد “در سال آینده بعد از انجام افزایش سرمایه در نیان باتری خاوران، کارهای پذیرش و عرضه اولیه این شرکت در بورس را انجام می‌دهیم. در حال حاضر ظرفیت کارخانه ۱۰۰ هزار موتور است و با بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت در شش ماهه اول ۱۴۰۳ ظرفیت به  ۵۰۰ هزار موتور افزایش پیدا می‌کند، بر این اساس حداقل ۱۲۰ هزار موتور در حالت بدبینانه برای فروش سال آینده پیش‌بینی کردیم. برای باتری لیتیومی، ماشین آلات ثبت سفارش شده و در مرحله ورود قرار دارد و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.”
۲۷) خشرق، خلنت، فجر، کچاد، غشصفا، پخش، کحافظ، غشوکو، غگل، حکشتی، وارس، غگیلا، پکویر، داوه، غشاذر، کگل، فگستر، کیمیا، خاور، شبهرن، نخریس در خصوص افزایش سرمایه یک گزارش جدید دادند.

ولید هلالات

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *