۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۵۴مثبت!
۲) ارزش معاملات خرد ۶٫۸همت (رشد بیش از دوبرابری!)
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: مثبت
۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۶٫۸۷%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی(در حال چرخش)
کل: متعادل منفی(در حال چرخش)
۶) حسن کاظم زاده در فردانامه در خصوص واگذاری اپال توسط بانک پارسیان نوشت ” اخبار این واگذاری می تواند هم برای این دو نماد و علاوه بر آن برای خگستر و خودرو نیز مهم باشد. حتی این واگذاری می تواند برای کل سیستم بانکی اهمیت قابل توجهی داشته باشد.”

۷) سهم مالیات در بودجه سالیانه از حدود ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۳ درصد در بودجه ۱۴۰۳ رسیده است.

۸) دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان می گوید “نقدینگی سرگردان در اقتصاد می‌تواند با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه مهار شود.”

۹) در خصوص بازار فولاد چین، فولاد ایران نوشت “،تمایل به خرید بین فولادسازان چینی کمتر شده از این رو نقدینگی بازار سنگ آهن نیز پایین آمده است. برخی از کارخانه ها در حال مصرف سنگ آهنی هستند که اوایل فوریه گران تر خریده اند از این رو حاشیه سود تولید فولاد آن ها ضعیف است. از طرفی برخی از فعالان بازار امیدی به اعلام بسته های جدید حمایتی دولت ندارند از این رو اعتماد بازار کمتر شده است. “
۱۰) کامولیدی در خصوص اوره نوشت ” ذخایر بالای اوره در هند، نشان دهنده نیاز کمی به مناقصه در آینده نزدیک است. این نگرانی وجود داشت که کودهای روسی ممکن است در دور جدید تحریم‌های آمریکا که در ۲۳ فوریه اعلام شد گنجانده شوند، اگرچه اینطور نبود. بازار اوره در این هفته در برزیل آرام بوده است زیرا واردکنندگان تقاضای پایینی برای کود نشان می دهند. اوره گرانول خاورمیانه : ۳۸۰ دلار و اوره گرانول ایران: ۳۳۷٫۵ دلار.
۱۱) صنعت معدن نوشت “پلتس آخرین نرخ متانول CFR چین که مقصد عمده صادرات ایران هست ۳۰۹ دلار گزارش کرده است که ۵ دلار نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می دهد.”
۱۲) کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، تمامی صادرکنندگان زنجیره فولاد را مکلف کرد تا از اول فروردین سال آینده نسبت به عرضه ۱۰۰ درصدی ارز خود در سامانه نیما اقدام کنند.
۱۳) کانال Tse Press نوشت “مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان به شرکت‌های زیان‌ده این صندوق سه ماه فرصت داد تا برنامه‌های جامع عملیاتی خود را برای خروج از زیان و سودآوری پایدار ارائه نمایند. احمدی خطاب به شرکت ها گفته است “با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته برای افزایش سودآوری و ارزش‌آفرینی پایدار دارایی‌ها، نباید هیچ شرکت زیان‌دهی در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه فعالیت دهد.”
۱۴) بازده خودروهای خارجی دست دوم(۲۰۱۷-۲۰۱۸) که مدل ۲۰۲۳ آن ها وارد بازار شده به مرز ۵۰درصد رسیده است. بررسی های میدانی نشان می دهد قیمت ها در مقایسه با چند ماه قبل که بازار خودرو در رکود بود، حداقل ۳۰درصد و در مواردی ۵۰درصد افزایش یافته است.
۱۵) محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه به ترکیه سفر می کند. مقامات ارشد جنبش فتح می گوید “مذاکرات مسکو تنش ها را کاهش داد و یخ بین جناح ها را شکست.” (آماده سازی فضا برای به عهده گرفتن امور غزه توسط تشکیلات خودگردان-هلالات)
۱۶) موسی ابومرزوق، یکی از مقامات ارشد حماس، درباره نشست هفته گذشته گروه‌های فلسطینی در مسکو گفت “حماس شکاف‌های آشتی‌ناپذیری با دیگر جناح‌ها در ایجاد یک دولت واحد فلسطینی نمی‌بیند”
۱۷) غپاذر، کصدف، وکغدیر، فروژ، زنگان، چکارن، غپاذر، حپارسا، قشرین، غفارس، بهپاک، کلوند، مداران، حگردش، غفارس … در خصوص یک مرحله از افزایش سرمایه گزارش جدید دادند.
۱۸) کرمان واگذاری ۳٫۵ دانگ از ۲۶ قطعه زمین در شهرستان رامسر را شفاف سازی کرد.
۱۹) سیدکو عرضه ۱۰٫۴۶ درصد سهام شرکت سیمان داراب را شفاف سازی کرد.
۲۰) گروه انتخاب ۳۹۰۳ريال سود ساخت و با برگزاری مجمع تقسیم سود در ۲۲ اسفند ماه قصد دارد از ۲۳ اسفند ماه پرداخت سود را آغاز کند. سیاست تقسیم سود حداکثری گزارش شده و شرکت در تلاش است که مجمع افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی را نیز در سال جاری برگزار کند.
۲۱) سود تلفیقی تیپیکو در ۶ماهه منتشر شد که رشد با اهمیتی نشان می دهد. سود مالکان شرکت اصلی از ۱٫۹۵همت در سال گذشته به ۲٫۸همت رسیده است.
۲۲) بانک شهر فروش ۵۰ رقبه از املاک مازاد بانک شهر ۱۷ اسفند برگزار می شود.
۲۳) بانک اقتصاد نوین ۲۰درصد بیمه نوین را می فروشد.
۲۴) مزایده عمومی فروش شش دانگ قطعه زمین متعلق به کقزوی اطلاع رسانی شد.
۲۵) دتولید افزایش نرخ گرفت. فروش واحدهایی با کاربری تجاری در دستور کار فاراک قرار دارد.

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *