#بازار ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

دیروز بازار پر حجمی را شاهد بودیم و هر چند نسبت به روز یکشنبه ارزش معاملات خرد اندکی کاهش یافت اما باز هم در کانال ۵ همت باقی ماند . از بین سناریو هایی که مطرح کرده بودیم، محتمل ترین آنها رخ داد و صف خودرو عرضه شد و شاخص کل نیز با حدود ۷ هزار واحد افت، روز تقریبا متعادلی را پشت سر گذاشت و در محدوده ۲٫۱۴۰ واحدی به کار خود خاتمه داد .دیروز برای اولین بار در هفته جاری حقیقی ها ۲۵۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند .
دو نگرش در مورد مثبت های چند روز اخیر بازار وجود دارد . نگرش اول را روز شنبه و قبل از آغاز این هفته و این روزهای مثبت مطرح کردیم .

” هر چند این بازی تا حدودی نخ نما شده، اما با توجه به خرید های حقوقی ها در منفی های این چند وقت بازار، این امکان وجود دارد که با سوق بازار به سمت خودرویی ها، جو کلی بازار لااقل در کوتاه مدت بهبود یابد و یک نوسان ریز از فعالان بازار گرفته شود “

سناروی دوم خوشبینانه تر است و هنوز به دولت و تیم اقتصادی آن باور دارند . این گروه معتقدند افت قیمت سهام به قدری بوده که به محدوده ارزندگی رسیده است فروشندگان و حتی دولتی ها تمایلی به فروش در این قیمت ها ندارند بر این باور هستند که روند کلی بازار تغییر کرده است .

و اما بازار امروز …

بارها در این بخش از اصطلاح کج دار و مریز استفاده کرده ایم . به نظر می رسد بهترین توصیف شرایط بازار امروز همین اصطلاح است . بازار در لبه تیغه خبر ها قرار دارد و هر سمتی که خبرهای قوی تری داشته باشد، بازار به آن سمت سوق پیدا می کند . با توجه به عرضه های دیروز، می توان تا حدود زیادی مطمئن بود که بازار امروز با دست بالای عرضه کنندگان آغاز خواهد شد و رفته رفته مسیر بازار مشخص خواهد شد . به نظر می رسد در بازار امروز نیمه دوم به مراتب بهتری از نیمه اول آن داشته باشیم.

معاملات امروز بازار و نتیجه نهایی آن بسیار مهم است . با توجه به اینکه فردا آخرین روز کاری هفته است و اگر خبر خاصی از جلسه سران قوا به بازار مخابره نشود نمی توان انتظار خاصی از آن داشت، در نتیجه می توان گفت که بازار امروز می تواند تا حدود زیادی تکلیف فردای بازار و حتی روند جدید شکل گرفته را مشخص کند .

#هشت_صبح

ارزش معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *