#خوب_است_بدانیم_که چهارشنبه ۱۶ اسفند

*زمان مطالعه : ۱۲دقیقه

۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی ۳۹

۲) ارزش معاملات خرد ۶٫۸همت (برای شکست مقاومت های مهم، ارزش معاملات فعلی باید تداوم یابد)

۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: مثبت (علی رغم نمره منفی بازار اما ورود پول حقیقی سنگین بود)

۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۶٫۸۷%

۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل مثبت
کل: متعادل مثبت

۶) مصوبه دولتی اخذ مالیات علی الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی، لغو شد. (پالس های مثبت دولت یا بهتر بگوییم عقب نشینی دولت از زیاده خواهی)

۷) مدیریت نظارت بر ناشران بورس خطاب به سایپا نوشت “آن شرکت می بایست ۴۱ درصد سهام خودش را که به صورت تودلی می باشد تا مهرماه ۱۴۰۳ واگذار کند.”

۸) بریکس از ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل بر اساس ارز دیجیتال و بلاک چین خبر داده است.

۹) طی روز گذشته بریکس از ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل بر اساس ارز دیجیتال و بلاک چین خبر داده است. همچنین بانک پارسیان سهام اپال را برای فروش آگهی کرد. با توجه به مذاکرات روز گذشته مدیران عامل وپارس و فولاد، انتظارات مثبتی برای انجام این معامله به وجود آمده است.

۱۰) توقف وصول ماليات علي الحساب در خصوص كالاهاي موضوع بند ز تبصره ٦ قانون بودجه ١٤٠٢ از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شد. (پالس های مثبت دولت یا بهتر بگوییم عقب نشینی دولت از زیاده خواهی)

۱۱) مدیر عامل شرکت ملی گاز می گوید ” مذاکرات با ترکمنستان برای واردات گاز ادامه دارد. به دلیل اختلاف ترکمنستان با آذربایجان قراردادشان تمدید نشد و به همین دلیل سواپ گاز از مدت‌ها پیش متوقف شده است.امیدوارم طی مذاکرات در حال انجام در حوزه گاز به توافق منجر و بتوانیم گاز را دریافت کنیم.” (نفت ما)

۱۲) درحالی طی روز جاری دومین جلسه حراج ربع سکه در مرکز مبادله انجام خواهد شد که هنوز پول برخی از متقاضیان خرید ربع سکه در حراج اول به حساب‌شان بازنگشته است. (بی کفایتی بانک مرکزی و مرکز مبادله حتی در راه اندازی یک سایت ثبت نامی)

۱۳) استیل پرایس نوشت “در مهم ترین نشست سیاسی سرزمین اژدها یعنی کنگره ملی خلق (NPC) که در روز سه‌شنبه در تالار عظیم مردم در پکن آغاز شد مرد شماره ۲ چین هدف صعودی را برای رشد ۵ درصدی در سال جاری را اعلام کرد اما او مشخص نکرد چگونه این هدف محقق خواهدشد. نخست وزیر لی کیانگ بطور خلاصه مشکلاتی که این کشور با آن روبروست را بیان کرد اما توضیح نداد که چگونه بر این مشکلات غلبه خواهد کرد.”

۱۴) خاور، شبهرن، غشاذر، حپترو، های وب، تملت، بنو، فزرین، غگلستا، کرازی، حگهر، بموتو، ونوین، ذوب، در خصوص یک مرحله از افزایش سرمایه شفاف سازی دادند.

۱۵) یک تحلیلگر بازار جهانی نوشت “چیزی که بازار مطمئناً متوجه آن شد افزایش ۷٫۲ درصدی هزینه های دفاعی چین در سال جاری و به دنبال آن جهش های مشابه در چند سال گذشته بود. اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان نیز کنار رفته است.”

۱۶) استیل پرایس نوشت “گزارش دیروز کنگره ملی خلق متاسفانه پیام خوبی برای صنعت جهانی فولاد و مواد اولیه نداشت. بر خلاف انتطار در هیچ بخشی از گزارش فوق در خصوص سرمایه‌گزاری هایی زیر بنایی و توسعه زیر ساختار های چین اشاره نشد و در واقع مشوقی به صنایع فولاد داده نشد و بر عکس در بخشی از گزارش به ” صنایعی با تولید بیش از حد لازم” بعنوان بخشی از مشکلات چین اشاده شد که می‌تواند اشاره به فولاد باشد.”

۱۷) شکربن یک زمین ۱۵۵هزار مترمربعی خرید و در حال انتقال کارخانه به محل جدید خواهد بود.

۱۸) وصنا یک ملک را در قالب اجاره به شرط تملیک به شرکت مرتب خودرو تهران خواهد داد.

۱۹) زاگرس، شپدیس و سایر مصرف کنندگان یوتیلیتی نسبت به نرخ های جدید اعلامی(توسط مبین و بفجر) اعتراض کردند.

۲۰) آگهی عرضه عمومی ۵ درصد از سهام شرکت گروه مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا (واحد تجاری فرعی شرکت گروه مپنا) منتشر شد. ارزش پایه بلوک ۲٫۴همت.

۲۱) کاما سهام شرکت های سرمایه پذیر خود را به یک شرکت دیگر منتقل خواهد کرد.

۲۲) کیسیون از یک قرارداد جدید در فاز اول خطوط نفتی بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

۲۳) گکوثر افزایش نرخ گرفت و نوشت “افزایش در لیست کلیه خدمات پذیرایی حدود ۱۴% میباشد”

۲۴) به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه کاهش یافته است. قول چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت خام دنیا برای تغییر اقتصاد در بحبوحه ضعف رشد آن، نتوانسته سرمایه‌گذارانی را که نگران کاهش مصرف نفت هستند تحت تاثیر قرار دهد.

۲۵) بانک تسویه حساب های بین المللی که به نوعی بانک مرکزی بانک های مرکزی است در گزارش جدید خود آورده بانک های مرکزی در آستانه پیروز شدن در مبارزه با تورم هستند و همزمان شاهد تاب آوری اقتصادهای بزرگ هستیم .

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *