#بازار ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

مطابق انتظار ما و شاید اکثر کارشناسان، پس از عرضه های روز دوشنبه، انتظار خاصی از بازار سرمایه در روز سه شنبه نبود و همه چشم به نیمه دوم بازار دوخته بودند. بازار نیز در همین راستا، متعادل آغاز کرد . اما پس از گذشت چند دقیقه ، شاهد رنج مثبت در دو نماد #شپنا و #خودرو بودیم که نشان می داد خبری در راه است .

این افزایش تقاضا خیلی زود به مابقی بازار نیز سرایت کرد و شاهد تشکیل صفوف خرید سنگین در پالایشی ها بودیم . البته در نیمه دوم بازار صفوف خرید عرضه شد و در پایان شاخص کل با حدود ۳۰ هزار واحد رشد به کار خود خاتمه داد . ارزش معاملات خرد نیز حدود ۵٫۹ همت بود که نسبت به روز قبل تغییر چندانی نداشت .

نرخ خوراک که چند روز پیش در همین جا مطرح کردیم به نتیجه رسیده است . اصلاحیه جدید فی مابین دو نرخ قبلی است و ظاهرا از ابتدای ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد .

“گروه #پالایش را در نظر داشته باشید . طی روزهای آتی خبر قطعی تغییر دستورالعمل ابلاغی منتشر خواهد شد . خرید در منفی های احتمالی این گروه به دید کوتاه مدت و میان مدت جذاب و کم ریسک است . در این گروه همواره از #شبندر #شپنا #شبریز نام برده ایم “
و اما بازار امروز …

بازارامروز متاثر از چند عامل خواهد بود . عامل اول نرخ ارز است که در نیمه دوم بازار مشخص می شود . با شکست سقف قبلی دلار و عبور قیمت آن از ۶۰ هزار تومان، احتمالا بازار ساز وارد عمل خواهد شد تا مجددا قیمت دلار را به زیر ۶۰ هزار تومان باز گرداند . عدم اصلاح قیمت دلار، در ثبات فعلی قیمت ها و ادامه رشد بازار موثر خواهد بود .

عامل دیگر که می تواند تاثیر قابل توجهی بر گروه خودرو و کلیت بازار داشته باشد، نتیجه جلسه دیشب سران قوا است . هنوز هیچ خبر قطعی از این جلسه منتشر نشده است اما گمانه زنی ها نشان می دهد که خبر های مثبتی از این جلسه منتشر خواهد شد .

عامل تاثیر گذار دیگر جو کلی پایان هفته ها و سیو سود بسیاری از فعالان بازار است . از ابتدای هفته تا کنون، اکثر سهام رشد قابل توجهی داشته اند و منطقی است که عده ای به فکر سیو سود و خروج موقت از بازار باشند . در نتیجه افزایش عرضه ها در بازار امروز کاملا طبیعی است و در صورتی که بازار بتواند به خوبی آنها را جذب کند، می توان با اطمینان بیشتری هفته آینده را آغاز کرد .

#هشت_صبح

بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *