#بازار ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بازار دیروز در سایه اختلال فرابورس با فشار فروش همراه بود . هر چند اختلال فرابورس پس از تایم معاملات برطرف شد، اما از ساعت ۱۴ الی ۱۷:۳۰ نیز خبر خاصی در بازار نبود و فشار فروش به نماد های فرابورسی نیز منتقل شد .

شاخص کل حدود ۳۵۰۰ واحد از ارزش خود را از دست دارد و حدود ۱۷۰ میلیارد تومان پول خرد از بازار خارج شد . ارزش معاملات خرد نیز حدود ۴٫۱ همت بود .
شنیده ای ما حاکی از آن است که اختلال فرابورس به تور کامل برطرف نشده و احتمالا امروز نیز مشکلاتی داشته باشد که اگر اینگونه باشد به نظر تیز خلاصی بر پیکره بازار خواهد بود .

و اما بازار امروز …

به نظر می رسد اگر بازار بخواهد رشدی را تجربه کند، از کانال گروه خودرو خواهد بود . دیروز نماد های این گروه خوب معامله شدند و اکثرا در محدوده مثبت تابلو بودند . نکته قابل توجه معاملات #خودرو در بازار دیروز این بود که مثبت این گروه به مابقی بازار سرایت نکرد و اندک پولی که در بازار بود صرفا نماد های این گروه را سبز پوش کرد .

گروه بعدی که مستعد رشد هستند #بانکی ها هستند . این گروه از رشد اخیر بازار کمترین بهره را بردند و به نظر می رسد اگر خبرهای تسعیر نرخ ارز منتشر شود، این گروه رشد خوبی را تجربه کنند .
در بازار امروز نیم نگاهی نیز به نرخ ارز داشته باشید . دیروز نرخ دلار مجددا به کانال ۵۹ هزار تومان وارد شد . اصلاح قیمتی صندوق های طلا و سکه در بازار دیروز از این باب بود . هر چند با توجه به جو کلی روزهای پایان سال بعید است نرخ ارز اصلاح خاصی را تجربه کند.

شاخص کل شاخص کل  حدود ۳۵۰۰ واحد از ارزش خود را از دست دارد و حدود ۱۷۰ میلیارد تومان پول خرد از بازار خارج شد . ارزش معاملات خرد نیز حدود ۴٫۱ همت بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *