#بازار ۱۴۰۲/۱۲/۲۲

همانطور که انتظار داشتیم و دیروز مطرح کردیم، رشد بازار از کانال گروه خودرو خواهد بود و #بانکی ها را گروه مستعد رشد دانستیم . خوشبختانه بازار دیروز با تحلیل ما همسو شد و دو گروه خودرو و بانک رشد خوبی را تجربه کردند . در مورد خودرویی ها و سهام تودلی آنها قبلا صحبت کردیم . در گروه بانکی نیز دو عامل تاثیر گذار وجود دارد .

عامل اول نرخ تسعیر و عامل دوم تجدید ارزیابی است . ظاهرا در #وبصادر کارهای تجدید ارزیابی انجام شده و به زودی راهی کدال می شود . همانطور که دیروز مطرح کردیم این گروه با وجود پتانسیل فراوان، از رشد اخیر بازار کمترین بهره را برده است و به نظر می تواند رشد خوبیرا در کوتاه مدت تجربه کند .

اکثر سهام این گروه در محدوده کف قیمتی قرار دارند . اگر از منظر تسعیر به این گروه نگاه کنیم، #وبملت #وتجارت بهترین گزبنه ها هستند و از منظر بنیادی نیز #ونوین گزینه جذابی است . #وبصادر نیز تجدید ارزیابی دارد و از این رو مورد توجه بازار قرار گرفته است . صف دیروز #وتجارت نیز به واسطه فروش ملک به ارزش ۱٫۹۱۰ میلیارد تومان بوده است . #وتجارت ۱٫۵۰۰ میلیارد تومان سود را از این محل شناسایی خواهد کرد .

در بازار دیروز شاخص کل با وجود اقبال به گروه خودرو و بانک رشد خاصی را تجربه نکرد و حدود ۱۳۰۰ واحد رشد داشت . شاخص هموزن اما منفی بود و حدود ۱۰۰۰ واحد از ارزش خود را از دست داد . حجم معاملات خرد دیروز با رشد قابل توجه حدود ۴۵ درصدی مجددا به کانال ۶ همت بازگشت . تراز نقدینگی حقیقی ها نیز مثبت بود و حقیقی ها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان منابع جدید به بازار تزریق کردند .

و اما بازار امروز …

با توجه به باقی ماندن صف خودرو تا انتهای بازار ، به نظر می رسد امروز اقبال به این گروه زیاد باشد . هر چند احتمالا صف خودرو عرضه خواهد شد اما شرایط کلی به نحوی است که جای نگرانی نیست . گروه بانکی نیز احتمالا امروز در کانون توجه باشند . مثبت احتمالی امروز و فردای این گروه برای بازار بسیار مهم است و می تواند نشان از تغییر روند کلی این گروه باشد .

تا پایان سال ۵ روز کاری بیشتر باقی نمانده است و احتمالا امروز و فردا آخرین تلاش فروشندگان حقیقی و حقوقی بازار باشد. حقوقی ها به واسطه سیو سود در صورت های مالی و تامین نقدینگی برای پرداختی های پایان سال و حقیقی ها نیز به واسطه تسویه اعتبار کارگزاری ها .

به نظر می رسد اگر خبر خاص سیاسی به بازار مخابره نشود، ۵ روز کاری پیش رو تا پایان سال را بدون چالش پشت سر بگذاریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *