#بازار ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

در حالی به استقبال آخرین چهارشنبه سال می رویم که همانطور که انتظار داشتیم جریان قوی ایجاد شده در دو گروه #بانک و #خودرو با عرضه تمام عیار حقوقی ها همراه شد و اکثر سهام این گروه ها از صف فروش فاصله گرفتند و برخی نیز تا محدوده منفی تابلو پیش رفتند .

در معاملات دیروز شاخص کل که در نیمه های بازار تا ۸ هزار واحد رشد را تجربه کرده بود با افزایش عرضه ها حدود ۶ هزار واحد از رشد خود را از دست داد و در انتها با ۱۹۱۹ واحد رشد به کار خود خاتمه داد . شاخص هموزن اما در محدوده منفی به کار خود خاتمه داد و با حدود ۲ دهم درصد اصلاح، ۱۹۱۰ واحد از ارزش خود را از دست داد . ارزش معاملات خرد در بازار دیروز حدود ۵٫۱ همت بود که نسبت به روز قبل حدود ۱۵ درصد کاهش را تجربه کرد. تراز نقدینگی حقیقی ها مثبت بود و به اصطلاح عامیانه حقیقی ها در بازار دیروز ۴۰ میلیارد تومان منابع جدید به بازار تزریق کردند .

در ادامه بازار دیروز، احتمالا امروز نیز دو گروه بانک و خودرو با فشار فروش همراه خواهند بود . بازه قیمتی منفی سهام ارزشمند این دو گروه برای خرید به دید میان مدت کم ریسک است . جو کلی معاملات به گونه است که سهام در این قیمت ها باید دست به دست شود و پول ها و سرمایه گذاران تازه نفس در قیمت های جدید وارد بازار شود . در بازار امروز اگر بتوانیم یک منفی به مثبت و یا حداقل از منفی به تعادل برسیم برد بزرگی برای بازار خواهد بود . این نکته را در نظر داشته باشید که روز شنبه تنها فرصت فروش برای خروج نقدینگی از بازار است و این گروه از فروشندگان از آخرین فرصت ها برای فروش استفاده خواهند کرد .پس فروش های امروز و شنبه بازار اگر جذب شوند، بازار می تواند به روند جدید صعودی خود ادامه دهد .

جمع بندی نهایی اینکه منفی احتمالی پیش روی بازار امروز اگر به فشار فروش هیجانی منجر نشود، جای نگرانی ندارد و می توان به روزهای آینده امیدوارتر بود . نقش صندوق های حمایتی و حقوقی ها نیز در بازار امروز بسیار مهم است و می تواند روند کلی بازار را تحت تاثیر قرار دهد .

#واچ_لیست_روزانه

#وبانک :

وبانک دیروز بلوک شاراک را یکجا و نقد واگذار کرد . سود شناسایی شده به ازای هر سهم از محل این فروش حدود ۸۵۰۰ ریال خواهد بود .
قیمت پایانی دیروز وبانک : ۱۳۲۹۰ ریال
در مطلبی مجزا در مورد وبانک بیشتر خواهیم نوشت .

صف فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *