#بازار ۱۴۰۲/۱۲/۲۷

در معاملات روز گذشته، شاخص کل با وجود رشد در یک ساعت ابتدایی، در ادامه با افزایش عرضه ها همراه شد و در پایان با حدود ۱۵۰۰ واحد افت در محدوده ۱٫۴۹۸ میلیون واحد به کار خود خاتمه داد . شاخص هموزن افت بیشتری را تجربه کرد و با حدود ۱۸۰۰ واجد افت، ۰٫۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد . در بازار دیروز حقیقی ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد با حدود ۱۱ درصد کاهش به حدود ۴ همت رسید.

تا به امروز، تمامی بهانه هایی که برای فروش وجود داشت را مطرح کردیم و منفی بازار را به گردن تسویه اعتباری ها و فروش حقوقی ها به واسطه شناسایی سود و تامین نقدینگی انداختیم . بازار گردان ها نیز اجازه فروش ندارند و بازار امروز دیگر هیچ بهانه ای برای فشار فروش و منفی شدن ندارد .

در معاملات چند دقیقه آخر بازار نیز شاهد کاهش فشار فروش و رنج های مثبت در اکثر شاخص ساز ها و سهام بزرگ بودیم . به نظر می رسد بازار امروز به دور از تنش ها و اخبار می تواند تا حدود زیادی تقویت شود و در نبود فروشندگان چند روز قبل، کمی نفس تازه کند . همانطور که دیروز نیز مطرح کردیم با وجود کاهش فشار فروش و کاهش قدرت و تعداد فروشندگان، بعید است بازار خریدار جدیدی داشته باشد و پول جدیدی به بازار تزریق شود .

واچ_لیست_روزانه
#سپید:

اتفاق مهم دیروز را می توان معامله بلوک #سپید دانست . خانواده رسولی در مجموع ۵۵ درصد از سهام خود را به شرکت دام و طیور کوروش واگذار کردند تا از این به بعد علاوه بر ایجاد تغییرات در سپید، شاهد تکمیل زنجیره تولید تا خرده فروشی مرغ و تخم مرغ در #غکورش باشیم .

#بانکی_ها :

در روز ما قبل پایان سال به بررسی شرایط پیش روی چند سهم از این گروه می پردازیم .

#وپارس :

امروز تکلیف وپارس و معامله #اپال مشخص می شود . در صورت انجام معامله, علاوه بر #وپارس، #خگستر #خمحرکه #پارسیان بیشترین تاثیر را خواهند پذیرفت .

#وبصادر:

در این گروه خبر افزایش سرمایه حدود ۶۰۰ درصدی #وبصادر شنیده می شود . سهم از محدوده حمایتی ۱۷۰۰ ریال تا ۲۰۰۰ ریال رشد قیمتی را تجربه کرده است .

#وشهر:

دیگر سهم تجدیدی این گروه #وشهر است که ۲۵۳۲ درصد افزایش سرمایه ترکیبی دارد و با توجه به گزارش های خوب سهم، احتمالا مورد توجه بازار قرار گیرد . سهم از مهر ماه تا کنون وارد یک روند اصلاحی شده و خرید در محدوده ۱۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ ریال به دید میان مدت کم ریسک است .

#وبملت #وتجارت

در مورد تسعیری ها #وبملت #وتجارت شرایط کمی متفاوت است و منتظر اخبار تسعیر هستیم . ظاهرا طی امروز و فردا تکلیف تسعیر نیز مشخص می شود و احتمالا شاهد افزایش تقاضا در این دو نماد خواهیم بود .

شاخص کل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *