#بازار ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

در حالی به استقبال آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ می رویم که بازار دیروز به دور از فشار فروش کار خود را آغاز کرد و در پایان شاخص کل با ۱۲ هزار واحد رشد به کار خود خاتمه داد . ارزش معاملات خرد دیروز کاهش داشت و با حدود ۸ درصد کاهش به ۳٫۷ همت رسید . حقیقی دیروز ۲۳۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق کردند .

آنچه در معاملات دیروز مشهود بود، نبود خریداران قوی با وجود ضعف طرف عرضه بود . به عبارت دیگر هر چند بازار فروشنده قوی ندارد اما خریداران نیز به واسطه روزهای پایان سال تمایل چندانی به خرید ندارند . البته یک علت آن را می توان در عدم تمدید اعتبار مشتریان اعتباری دانست که باید چند روزی را منتظر تمدید اعتبار ها باشند .

تمدید اعتبار ها معمولا در دو یا سه روز کاری اول در سال جدید انجام خواهد شد و احتمالا شاهد افزایش تقاضا به واسطه خرید های اعتباری در سال جدید خواهیم بود . دیروز خبر تجدید ۴۵۷% #وبصادر نیز منتشر شد . انتظار بازار کمی بیش از این بود وعرضه ها در سهم کمی زیاد شد . به نظر می رسد در کوتاه مدت محدوه ۲۲۰۰ ریال برای سهم در دسترس باشد .

#وپارس :

سهم پر خبر این روزهای بازار است که ظاهرا معامله انجام نشده و با وجود کناره گیری #فولاد ، خریدار دیگری از زیر مجموعه های بنیاد وارد مزایده شده که آن هم مورد تائید قرار نگرفته است . اگر این خبر تائید شود، احتمالا سهم در بازار امروز با فشار فروش همراه می شود . اصلاح قیمت سهم تا محدوده ۱۸۰۰ ریال دو از ذهن نیست .

اما بازار امروز …

در معاملات امروز احتمالا شاهد افزایش عرضه ها و در نتیجه افزایش حجم معاملات در بانکی ها خواهیم بود و اکثر توجه ها به سمت گروه خودرو و پس از آن پالایشی ها خواهد بود . با توجه به جو کلی معاملات نیمه دوم بازار دیروز و همچنین به واسطه قرار گرفتن در آخرین روز کاری سال، به نظر میرسد بازار امروز کمی با فشار فروش همراه باشد و به نسبت دیروز، فروشندگان دست بالا را داشته باشند . البته بعید است که بازار منفی خاصی را تجربه کند اما به هر حال اینکه عده ای ترجیح دهند با #لبخند به تعطیلات بروند کاملا طبیعی است .

#واچ_لیست-روزانه

#فاراک #فاذر دو سهم نوسانی بازار و به اصطلاح پروژه محور بازار هستند . اگر رسیک پذیر هستید می توان نوسان خوبی از این دو سهم گرفت . #فاراک در صورت اصلاح تا ۱۶۰۰ ریال برای خرید جذاب است و #فاذر ۱۵۰۰ ریالی نیز به دید نوسان گیری کم ریسک است .

شاخص کل 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *