۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار مثبت ۴
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۴٫۲همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۸٫۸۷%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل
کل: متعادل

۶) معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می گوید ” به دنبال نامه ایران، ما درخواست جلسه توجیهی علنی شورای امنیت سازمان ملل را کرده ایم؛ این جلسه برای ساعت ۱۵:۰۰ به وقت نیویورک (۲۲:۳۰ شب به وقت تهران) در تاریخ ۲ آوریل برنامه ریزی شده است.”

۷) کانال تلگرامی سپاه سایبری پاسداران از قول یک کارشناس نوشت “جمهوری اسلامی تمام اقدامات دیپلماتیک را انجام خواهد داد ولی اقدام شتابزده نظامی انجام نمی‌دهد چون همه معادلات سیاسی و نظامی علیه این رژیم است و اسرائیل عملا به بن بست رسیده و حالا می‌خواهد پای قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی را به میدان جنگ باز کند.”
۸) بلومبرگ نوشت “پیش بینی می‌شود قیمت نفت علیرغم افزایش عرضه نفت آمریکا در بازارهای جهانی ابتدا تا ۸۶ دلار در هر بشکه بالا رود و بعد به ۸۹ دلار و در نهایت به ۹۳ دلار برسد.”
۹) اوپک در جلسه چهارشنبه در مورد کاهش تولید فعلی تصمیم‌گیری خواهد کرد. انتظار می‌رود عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهد.
۱۰) وزانه به طور متوسط ۶.۱ میلیون لیتر بنزین در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۲ بیشتر مصرف شده است. توزیع ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در روز یازدهم فروردین‌ماه به عنوان یک رکورد ثبت شد.
۱۱) برخی مقامات بانک مرکزی آمریکا معتقدند برای شروع کاهش نرخ های بهره باید منتظر نشانه های قطعی مهار تورم بود. برخی تحلیلگران می گویند بانک مرکزی سال جاری نرخ ها را تنها یک بار پایین خواهد آورد.(تقویت شاخص دلار و تضعیف محدود اونس)
۱۲) سواپ های فدرال رزرو اکنون بر روی کمتر از ۵۰٪ احتمال برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن ارزشگذاری می کنند.
۱۳) شاخص بخش تولید ISM PMI ارزیابی ماه مارس عدد واقعی ۵۰.۳ و عدد مورد انتظار ۴۸.۵ (پالس مثبت از اقتصاد آمریکا)
۱۴) اقتصاددان ارشد تجاری در S&P Global Market در مورد PMI گفت ” خوانش نهایی شاخص PMI تولیدی S&P گلوبال حاکی از بهبود دلگرم کننده بیشتر در شرایط کسب و کار در ماه مارس بود که به نشانه هایی اضافه کرد که به نظر می رسد اقتصاد ایالات متحده در فصل اول مجدد با سرعتی قوی رشد کرده است.”
۱۵) بخش تولید NBS PMI چین به ۵۰٫۸ رسید که اولین رشد در شش ماه گذشته بود، تولید بخش خصوصی نیز با رشد جزئی به ۵۱٫۱ رسید. جزئیات افزایش قابل توجهی را در تولید کارخانه ای نشان داد که از ۴۹٫۸ به ۵۲٫۲ افزایش یافت و سفارشات جدید که از ۴۹٫۰ به ۵۳٫۰ افزایش پیدا کرد. علاوه بر این، سفارشات صادراتی جدید از ۴۶٫۳ به ۵۱٫۳ رشد کرد.
۱۶) تورم آمریکا در فوریه نسبتاً افزایش یافت، مخارج مصرف کننده جهش کرد. شاخص هسته PCE در ماه فوریه ۰٫۲۶ درصد افزایش یافت.
۱۷) افزایش صادرات نفت ایران در مارس به ۱٫۶میلیون بشکه در روز.
۱۸) سنگ آهن به مدار ۱۰۰ دلاری نزدیک شد، یعنی حدود ۴۵ درصد کاهش طی ۳ ماه.
۱۹) مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از رشد بیش از ۴۰ درصدی تولید بریکت گرم در این کارخانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
۲۰) دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی از احتمال بازنگری قیمت اوره خبر داد و گفت “هم اکنون طلب اوره سازان از جهاد کشاورزی بابت مابه التفاوت قیمت فروش و قیمت یارانه ای اوره به حدود ۵۰ همت رسیده است.”
۲۱) پرمعامله ترین قرارداد زغال سنگ کک شو در چین کاهش خود را تا ۵ درصد افزایش داده است که به پایین ترین سطح خود از آگوست رسیده است. (کامولیدی)
۲۲) بر اساس نظرسنجی «فردای اقتصاد» ۲۷ درصد از مشارکت‌کنندگان معتقدند مداخلات دولتی در سودآوری بنگاه‌ها مهمترین تهدید بورس ۱۴۰۳ خواهد بود و سرکوب ارزی و افزایش نرخ سود نیز یک مانع مهم است.
۲۳) ۵۷٪ از مشارکت‌کنندگان تحلیل بنیادی را مناسب‌ترین روش برای کسب سود در بورس ۱۴۰۳ دانسته‌ و ۱۶٪ نیز به تحلیل تکنیکال رای داده‌اند‌. (فردای اقتصاد)
۲۴) بر اساس نظرسنجی «فردای اقتصاد» ۷۴ درصد از مشارکت‌کنندگان استراتژی فعال یا اکتیو یعنی شناسایی مرتب فرصت‌ها را بهترین و پربازده‌ترین استراتژی در سال جدید می‌دانند.
۲۵) میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به بیش از ۸۱ میلیون تومان رسیده است. رشد سالانه ۲۴درصد گزارش شد.
۲۶) غپینو افزایش نرخ گرفت.

ولید هلالات

شورای امنیت سازمان ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *