عصر روز شنبه بود که پس از افزایش تنش ها در منطقه در نتیجه حمله اسرائیل به مواضعی در لبنان و سوریه، ایران ویدئویی از یک انبار موشکی زیر زمینی منتشر شد . شاید کمتر کسی به این فکر می کرد که با گذشت کمتر از ۴۸ ساعت از این خبر، سطح تنش در منطقه تا این حد بالا رود و توپ جنگ و افزایش تنش ها در زمین ایران قرار گرفته باشد .

گاهی فکر می کنیم مگر می شود این همه بلا و درد سر فقط گریبان بازار سرمایه را بگیرد؟ درست در اوج خوشبینی ها به بازار و با تثبیت شاخص کل بالای مقاومت مهم ۲٫۱۱۰ و در آستانه پایان تعطیلات، بدترین اتفاق رخ می دهد . نحوه مواجهه ایران با حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه که بخشی از خاک ایران تلقی می شود هر چه باشد، دود آن بیش از همه به چشم اهالی بازار سرمایه می رود . پاسخ ایران چه از نوع صبر استراتژیک باشد و چه پاسخ سخت و متقابل، اهالی بازار سرمایه بدترین سناریو را متصور می شوند و چوب حراج به دارایی خود می زنند .

این که بگوییم هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و بازار واکنش چندانی به حوادث اخیر نشان نمی دهد اوج خوش خیالی است . احتمالا بازار چند روزی درگیر این مسئله خواهد بود و پس از آن باید منتظر واکنش ایران بود . تکلیف امروز و فردای بازار تا حدود زیادی مشخص است و به احتمال زیاد با فشار فروش همراه خواهد بود و باید چشم به آخر هفته و تحولات سیاسی و منطقه ای داشت .

برای امروز چند تحلیل از گروه های مختلف آماده کرده بودیم که انتشار آن را به روزهای آینده موکول می کنیم .

 

حمله اسرائیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *