در حالی به استقبال دومین روز کاری هفته می رویم که بازار دیروز عملا حرفی برای گفتن باقی نگذاشت . هر چند در دقایق ابتدایی بازار به لطف حمایت از شاخص سازهایی مثل فولاد و فملی، جو کلی بازار مثبت بود و تقریبا همه چیز متعادل پیش می رفت به یک باره رنج های منفی در خودرویی ها شکل گرفت و اثرات آن به کل بازار سرایت کرد .

هر چند حمایت هایی نیز از بازار صورت گرفت و صندوق های تثبیت و توسعه در سمت خرید با قدرت حاضر شدند، اما فشار فروش به حدی بود که عملا حمایت ها نیز کاری از پیش نبرد و در پایان حدود ۱٫۲ همت از منابع خرد از بازار خارج شد . شاخص کل به واسطه حمایت از شاخص سازها افت خاصی را تجربه نکرد اما شاخص هموزن حدود ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد .

و اما بازار امروز …

با انتشار خبر نرخ تسعیر ارز ۴۰۱۰۰ تومانی بانکها و رشد بیش از ۶۰ درصدی آن نسبت به سال گذشته ، به نظر می رسد شرایط امروز بازار کمی بهتر از دیروز باشد . امروز شاهد شفاف سازی بانک ها خواهیم بود . هر چند این خبر در بدترین زمان ممکن به بازار رسید اما به نظر می رسد می تواند شرایط را تا حدودی بهبود بخشد . در مورد نرخ تسعیر و تاثیر آن بر بانک های مختلف قبلا صحبت کرده ایم . بیشترین سود از این محل را #وبملت شناسایی خواهد کرد که احتمالا رقمی حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ ریال خواهد بود . #وپارس #وپاسار #ونوین #وبصادر #وتجارت نیز احتمالا سود خوبی شناسایی خواهند کرد .

از منظر دیگر، اعلام نرخ تسعیر در شرایط فعلی و به میزان ۶۰ درصد رشد، می تواند سیگنال بانک مرکزی به بازارها برای افزایش نرخ نیما باشد . در شرایط فعلی که اختلاف نرخ نیما و بازار آزاد به بیش از ۵۰ درصد رسیده است می توان امیدوار بود که طی روزهای پیش رو شاهد افزایش نرخ نیما باشیم . با کاهش تنش ها طی روزهای آینده، اقبال به #فولادی ها و#پتروشیمی و #پالایشی ها با افزایش خواهد یافت .

خبر تاثیر گذار دیگر بر بازار امروز، جلسه سران قوا بود که روز گذشته برگذار شد . هر چند با توجه به شرایط سیاسی حاکم، کمی دور از ذهن است که به مسئله خودرویی ها در این جلسه پرداخته شده باشد، اما به هر حال بازار نیم نگاهی به نتایج این جلسه و اخبار منتشر شده از آن خواهد داشت .

#واچ_لیست_روزانه :

#گروه_خودرو : اگر ریسک پذیر هستید و احتمال می دهید پاسخ ایران از خارج از ایران و توسط نیروهای نیابتی خواهد بود، خرید در منفی احتمالی گروه خودرو در باز امروز جذاب است . #خودرو گزینه کم ریسک تر این گروه و #خکاوه پر ریسک آن است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *