۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی ۵۳
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۵٫۱همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: خنثی (۱٫۳همت)
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۸٫۲۸%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل
کل: متعادل

۶) وزیر دفاع اسرائیل پس از خروج نیروها از خان یونس گفت “خروج نیروها از خان یونس پس از توقف فعالیت حماس به عنوان یک سازمان نظامی در این شهر انجام شد و نیروها برای آماده شدن برای مأموریت آینده در رفح این شهر و منطقه را ترک کردند.”

۷) خبرگزاری اسرائیل گفت ” همه طرف ها در مذاکرات گروگان گیری انعطاف بیشتری نسبت به قبل از خود نشان می دهند؛ ایالات متحده بر همه طرف ها از جمله اسرائیل فشار می آورد؛ اسرائیل در حال از دست دادن ابزار فشار برجسته است و حماس می خواهد به توافق برسد؛ اعتراضات در اسراییل بر فشار در مورد معامله گروگان‌ها تأثیر می‌گذارد؛ ما بیش از هر زمان دیگری به انعقاد یک معامله نزدیک هستیم.”
۸) روزنامه اسرائیل هیوم نوشت “هیئت مذاکره کننده اسرائیل به ریاست روسای موساد و شین بت فردا عازم قاهرة شده است. هدف هیئت اسرائیلی این است که پیشنهاد میانجی‌گران را به فرمولی تبدیل کند که به نظر آنها احتمالاً به توافق منجر شود؛ نتانیاهو از تهدید حمله به رفح برای اعمال فشار بر مذاکرات آزادی گروگانها با حماس استفاده می کند.”
۹) رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید “در میان تلاش‌های ما برای دور نگه‌داشتن تهران از درگیری، آنچه اتفاق افتاد، عاقلانه نبود.”
۱۰) یک منبع غیر رسمی می گوید “ایران به تازگی به اسرائیل اطلاع داده است که از پاسخ به حمله هوایی که در آن فرماندهان ارشد سپاه در سوریه کشته شدند، خودداری خواهد کرد.”
۱۱) در حالی که اسرائیل آماده مذاکرات صلح می شود و همه طرف ها در قاهره جمع شده اند، شاهد حملات بی سابقه ارتش اسرائیل به رفح و لبنان هستیم که در پی آن یک فرمانده بلندپایه حزب الله ترور شد. برخی میگویند اسرائیل آماده است تا در صورت شکست مذاکرات حمله به لبنان و رفح را آغاز کند اما برخی در داخل اسرائیل می گویند این سیاست نتانیاهو برای تحمیل توافق و پشتیبانی از هیات مذاکره کننده اسرائیلی است چون اگر اینطور نبود به آن ها اختیارات کامل و امکان چانه زنی نمی داد.
۱۲) سود تسعیر بانک ها اعلام شد. وبملت ۶۵همت، وبصادر ۵٫۶همت، وشهر ۲٫۴همت، سامان ۱٫۲همت، ونوین ۲٫۳همت، وخاور ۱٫۲همت.
۱۳) مصرف برق کشور ۷ هزار مگاوات افزایش یافت. (مردم کمتر مصرف کنند تا در قیمت های جاری برادرا بتونن ماین کنن)
۱۴) قیمت‌ (ABS) در هفته منتهی به ۳ آوریل افزایش یافت و فعالین بازار این افزایش را عمدتاً به بهبود تقاضا و افزایش هزینه های بالادستی نسبت دادند. تقاضای ABS در منطقه شرق و شمال شرق آسیا بهبود یافته است. (صنعت معدن)
۱۵) قیمت روغن پایه فوب ایران با افزایش قیمت به طور متوسط، ۸۸۰ دلار در هر تن معامله شد. در مناطق حوزه اقیانوس آرام و شرق آسیا، قیمت های گرید ۱ و ۲ به دلیل عرضه محدود افزایش یافته است. قیمت‌های نقدی گرید ۳ به دلیل اورهال سایت های تولیدی و تقاضای نسبی بهتر، تقویت شده است. (صنعت معدن)
۱۶) در گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه اعلام شد که در ماه گذشته ۳۰۳۰۰۰ شغل افزایش یافته است. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، ۲۰۰۰۰۰ شغل را پیش بینی کرده بودند.
۱۷) صنعت معدن نوشت ” قیمت روی بورس فلزات لندن با افزایش قیمت به طور متوسط، ۲,۶۳۰ دلار در هر تن معامله شد. هزینه های TCبرای سال ۲۰۲۴ نسبت به ۲۷۴ دلار در هر تن سال گذشته ۳۹٫۷۸ درصد کاهش یافته است.” (کسری عرضه مواد خام)
۱۸) بازار بین المللی بیلت به طور کلی ضعیف است و انتظار می رود قیمت بیلت ایران نوسانات محدودی داشته باشد. قیمت بیلت صادراتی ایران در این هفته حدود ۴۶۵ تا ۴۸۵ دلار فوب بود .
۱۹) فرزین گفت “نرخ ارز بازار غیررسمی زودگذر است و به‌زودی کاهش پیدا می‌کند.” (که اگر کاهش پیدا نکند رئیس بانک مرکزی را تغییر می دهند لذا فرزین به هر روش غیر بهینه ای تلاش می کند تا دلار را پایین نگه دارد.هلالات)
۲۰) طی روز جاری جلسه شورای عالی بورس برگزار می شود که مصادف با زمان تمدید یا تغییر رئیس سازمان بورس است. (شهر بورس)
۲۱) بانک مرکزی چین خریدار  طلا برای هفدهمین ماه متوالی که در نتیجه آن  قیمت ها به رکورد رسید.
۲۲) واردات نفت خام چین از طریق دریا در ماه مارس از ۱۰ میلیون بشکه در روز فراتر رفت که این برای اولین بار از اکتبر ۲۳ بود، علیرغم کاهش ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته. (کامولیدی)
۲۳) تحلیلگران بانک امریکا، هفته گذشته پیش‌بینی کردند قیمت نفت در تابستان امسال، به ۹۵ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.
۲۴) فصبا به مجمع تقسیم سود دعوت کرد.
۲۵) وآفر ۱۷۵ میلیارد تومان سود با فروش خودروسازها شناسایی کرد.
۲۶) شپنا مجوز ساخت پالایشگاه جدید گرفت.
۲۷) کمنگنز تاییدیه اکتشاف ذخیره منگنز در محدوده معادن ونارچ دریافت کرد.

موافق باشید.

ولید هلالات

وزیر دفاع اسرائیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *