بازار

#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه ۲۶ فروردین
*زمان مطالعه: ۱۲دقیقه

۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی  ۸۶

۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۶٫۰همت

۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (۲همت)

۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۸٫۳۹%

۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی

۶) آستین از گالانت خواست تا واشنگتن را از هرگونه پاسخ احتمالی به حمله ایران مطلع کند.

۷) بایدن پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، معتقد است که اسرائیلی‌ها، همیشه بهترین تصمیم‌های استراتژیک را نمی‌گیرند. مقامات آمریکایی می‌ترسند که اسرائیل بدون فکر کردن به عواقب احتمالی، به سرعت در پاسخ به حمله ایران کاری انجام دهد.

۸) روزنامه اسرائیل امروز به نقل از منابع اگاه نوشت “جو بایدن از نتانیاهو خواست اسرائیل به حمله ایران جواب ندهد.”

۹) بایدن به نتانیاهو اطلاع داد که آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

۱۰) خدمات اورژانس اسرائیل اعلام کرده تاکنون هیچ تلفاتی در نتیجه حمله ایران نداشتیم اما برخی اسرائیلی ها در حال فرار با سمت پناهگاه مجروح شده اند.

۱۱) بایدن می گوید “به حملهٔ ایران پاسخ دیپلماتیک یکپارچه می‌دهیم.”

۱۲) یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد.

۱۳) پلتس آخرین نرخ متانول CFR چین که مقصد عمده صادرات ایران هست ۲۹۰ دلار گزارش کرده است که ۵دلار نسبت به هفته گذشته کاهش نشان می دهد. (صنعت معدن)

۱۴) براساس جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، پیش‌بینی درآمد ۴۶ هزار میلیارد تومانی از محل صادرات گاز طبیعی و پیش‌بینی درآمد ۴۳.۴ هزار میلیارد تومانی از محل فروش خوراک به پتروشیمی‌ها انجام شده است. (نفت ما)

۱۵) آژانس بين المللي انرژي در جديدترين پيش بيني خود رشد تقاضاي نفت در سال جاري ميلادي را ۱.۲ ميليون بشكه در روز اعلام كرد كه ۱۰۰ هزار بشكه كمتر از پيش بيني قبلي اين آژانس بوده و اين درحاليست كه اوپك افزايش تقاضاي طلاي سياه تا پايان سال جاري ميلادي را ۲.۲ بشكه در روز پيش بيني كرده است.

۱۶) کانال بازار نفت گاز پتروشیمی نوشت “با احتساب میانگین ۶ سنتی برای گاز داخلی، طبق فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها ۱۲٫۶۹ سنت خواهد بود.”

۱۷) تحلیلگران Bank of America می گویند که مس به طور فزاینده ای به آهنگ خودش می رقصد و پیش بینی می شود قیمت فلز قرمز تا سال ۲۰۲۶ به حدود ۱۲۰۰۰ دلار در هر تن برسد. (انجمن مس)

۱۸) جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد صادرات چین در مارس ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷٫۵ درصد کاهش یافت. (سبدگردان مانی)

۱۹) ما ۱٫۸ میلیون بشکه در روز صادرات نفت خام به خارج از ایران را در ماه مارس ۲۰۲۴ ردیابی کردیم. (پتروتحلیل)

۲۰) ارزیابی موسسات بین المللی نشان می دهد تصمیمات سرمایه گذاری چین، به ویژه با فناوری های سبز، به طور قابل توجهی بر تقاضای جهانی مس و در نهایت قیمت آن تأثیر می گذارد.

۲۱) دبیر انجمن زغال سنگ گفت “: به مدیران ذوب آهن اصفهان تضمین دادیم اگر به قیمت ۷.۵ میلیون از ما بخرند تولید را افزایش بدهیم اما آنها می خواهند به قیمت۱۷ میلیون وارد کنند به هر حال واردات شیرین است.”

۲۲) کارخانه احیاء شماره ۲ شرکت احیاء استیل فولاد بافت در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال به بهره‌برداری می‌رسد. (تولید اسفنجی در حال افزایش و طبعا تقاضا برای گندله افزایش می یابد ضمن اینکه نسبت اسفنجی به شمش کاهش می یابد-هلالات)

۲۳) شورای رقابت در جلسه روز گذشته خود، موضوع بازار فولاد را مورد بررسی قرار داد. (خبری از آن منتشر نشده است)

۲۴) چفیبر ضایعات می فروشد. فاراک برنده مناقصه شد. توریل برای رفع ابهامات ۲ روز کاری تعلیق شد.

۲۵) حسن کاظم زاده در فردانامه در خصوص دارایکم نوشت ” در صورتی که بانک ملت به ازای هر سهم سود ۲۵ تومانی تقسیم کند و بقیه سهم های این صندوق مانند سال های قبل عمل کنند، جمع سود نقدی دریافتی دارایکم به حدود ۲۰۰۰ تومان به ازای هر سهم معادل ۱۲ درصد قیمت آن خواهد رسید. “

موفق باشید.
ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *