#بازار ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

روز گذشته، بازار سرمایه حرفی برای گفتن نداشت و به استقبال حملات موشکی و پهبادی ایران به اسرائیل رفت . شاخص کل حمایت مهم ۲۱۱۰ واحد را از دست داد و با ۵۳۹۲۹ واحد افت،  ۲٫۳۸ درصد از ارزش خود را از دست داد . شاخص هموزن شرایط بدتری داشت و افت  ۳٫۳۴ درصدی را تجربه کرد .

ارزش معاملات خرد حدود ۴٫۸ همت بود و حقیقی ها نیز دیروز حدود ۱٫۸ همت از منابع خود را از بازار خارج کردند . بخش عمده این نقدینگی از نمادهای خودرو، وبملت، فولاد، خساپا، فملی، وتجارت، شپنا و ثفارس خارج شد.

از منظر تکنیکالی ،خودرو و خساپا ، اکثر سهام شاخص ساز مانند فولاد ، فملی ، شتران ، شپنا ، شبندر ، حکشتی و …، بین ۵ تا ۱۰ درصد پایینتر به حمایت قوی (هم استاتیک هم داینامیک خود) برخورد میکنند .

حمایت ها بسیار قوی است ، باید دید تنش ها مدیریت می شود یا خیر . درصورت مدیریت درست ورود سرمایه را شاهد خواهیم بود و حمایت ها اعتبار دوباره خود را بدست می آوردند در غیر اینصورت برای اصلاح قیمت باورنکردنی در سهم ها باید آماده شد.

و اما بازار امروز و هفته پیش رو …

شرایط بازار امروز برای بازگشایی مشخص شد و دامنه بورس به مثبت و منفی یک کاهش یافت و هم اکنون روی تابلوی معاملات اعمال شده است .

بر کسی پوشیده نیست که سرنوشت بازار به تحولات سیاسی گره خورده است . اگر پاسخ متقابل نظامی از سوی اسرائیل داده نشود می توان در کوتاه مدت به آینده بازار امیدوار بود و شاهد افزایش تقاضا در بازار و ورود نقدینگی جدید بود، اما اگر تنش ها ادامه دار باشد و طرف مقابل به دنبال اقدام تلافی جویانه باشد، نمی توان در کوتاه مدت هیچ آینده ای برای بازار سرمایه متصور بود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *