۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی ۱۶
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۲٫۸همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: خنثی
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۸٫۳۳%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی

۶) آخرین معاملات روز چهارشنبه صندوق های اهرمی با صف خرید همراه بود. حباب مثبت صندوق ها ۶٫۴درصد تا ۱۹٫۸درصد است. صندوق اهرم ۱۲٫۶درصد حباب دارد. (کانال پایش بازار)

۷) یک منبع نزدیک به دولت بایدن می‌گوید کاخ‌سفید قصد دارد بروی توافقی جدید با ایران برای احیای برجام تلاش کند.
۸) یک مقام آمریکایی آمریکایی می گوید “زمانی که اسرائیل موضوع حمله به ایران را به ما اطلاع داد، واشنگتن از این موضوع حمایت نکرد.”
۹) یک مقام اسرائیلی می گوید “شورای جنگ اسراییل تلاش کرد تا پاسخی را تنظیم کند که بدون ایجاد واکنش و خسارات، مانع از حمله ايران شود.”
۱۰) یک مقام اروپایی می گوید “حمله اسرائیل به ايران بسیار محدود بود و تلفات جانی و خسارات جدی در پی نداشت.”
۱۱) بر اساس تصاویر ماهواره‌ای اختصاصی سی‌ان‌ان که از آمبرا اسپیس به دست آمده است، بنظر نمی‌‍رسد آسیب گسترده‌ای به پایگاه هوایی وارد شده باشد که گفته می‌شود هدف حمله نظامی اسرائیل قرار گرفته است. تصاویر نشان می‌دهد که جنگنده‌های اف ۱۴ تامکت ایرانی که در گذشته در پایگاه هوایی مستقر بوده‌اند، در حال حاضر در این پایگاه حضور ندارند. بنظر نمی‌رسد هیچ دهانه بزرگی در زمین وجود داشته باشد و هیچ ساختمان تخریب شده آشکاری وجود ندارد.
۱۲) بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند.
۱۳) کانون نهادها به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با بند س تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه (سقف معافیت مالیاتی) نامه نوشت.
۱۴) وضعیت بازار مس معیاری قابل اتکا از وضعیت اقتصاد جهان است. برخی تحلیلگران معتقدند در ماه های آینده وضعیت بخش تولید در جهان بهتر می شود و با توجه به محدودیت عرضه مس و رشد تقاضا، بازار رونق خود را حفظ خواهد کرد.
۱۵) دولت بایدن تمایلی به تشدید تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران ندارد. دلیل آن نگرانی نسبت به بالا رفتن قیمت نفت است.
۱۶) آمریکا، دو توافق با عراق برای کمک به کاهش مشعل‌سوزی آلاینده و اتلاف کننده گاز و کاهش وابستگی به واردات انرژی از ایران، امضا کرد.
۱۷) تولید نفت خام جهان در ماه فوریه، ۱.۲ میلیون بشکه در روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
۱۸) پرمیوم قرارداد ماه دوم طلا شانگهای به ۹۰ دلار در مقایسه با میانگین ۳۰ روزه ۲۹ دلاری جهش کرد. (کامولیدی)
۱۹) وضعیت بخش مسکن چین همچنان بد است و این عامل بر کل اقتصاد کشور و بازارها تاثیر می گذارد. دولت چین وعده هایی برای حمایت از شرکت های فعال در این بخش داده اما قصد ندارد با صرف صدها میلیارد دلار شرکت ها را نجات دهد. (بورس۲۴)
۲۰) قیمت شمش فولادی صادراتی ایران در آخرین مزایده به ۴۷۱ دلار به ازای هر تن رسید.
۲۱) موسسه HSBC انتظار دارد قیمت نفت خام برنت برای سال ۲۰۲۴ در رقم ۸۲٫۵ دلار در هر بشکه، و برای سال ۲۰۲۵ در رقم ۷۶٫۵۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.
۲۲) صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که بدهی ها در اکثر اقتصادها در پنج سال آینده رشد می کند و این یک اتفاق بسیار منفی است. در برخی کشورها از جمله اسپانیا، هند و کانادا سال ۲۰۲۹ بدهی ها کمتر از سال پیش خواهد بود.
۲۳) صندوق بین المللی پول نگران کسری بودجه شدید آمریکا و چین است و انتظار دارد کسری بودجه آمریکا در ۲۰۲۵ برابر ۷.۱ درصد باشد که دو درصد بیشتر از میانگین اقتصادهای توسعه یافته است. همچنین این نهاد نگران کسری ۷.۶ درصدی چین در ۲۰۲۵ است که ۳.۵ درصد بیشتر از دیگر اقتصادهای نوظهور است.(سبدگردان مانی)
۲۴) قیمت مسکن جدید در چین با سریع ترین سرعت از سال ۲۰۱۵ کاهش یافت.
۲۵) پیش از حمله اسرائیل، قیمت نفت با افزایش ذخایر تجاری ایالات متحده بیش از دو دلار کاهش یافت، در حالی که داده های اقتصادی ضعیف از چین و کاهش چشم انداز کاهش نرخ بهره نگرانی ها را در مورد تقاضای جهانی برانگیخت. (کامولیدی)
۲۶) عضو بانک مرکزی انگلستان می گوید “احتمالاً از یک ماه به ماه دیگر دست انداز هایی در روند کاهش تورم وجود داشته باشد.”
۲۷) گولزبی عضو فدرال رزرو می گوید “پیشرفت در مورد تورم ایالات متحده متوقف شده است.”
۲۸) كسب بازدهی بالاتر از بازدهى بازار در کوتاه مدت بیشتر براساس شانس است. اما در دراز مدت بیشتر به دلیل مهارت است. (کامولیدی)
۲۹) ارزش جهانی اوره در هفته‌های اخیر به دلیل تقاضای ضعیف و موجودی‌های فروخته نشده و‌همچنین احتمال بازگشت صادرات چین در حال کاهش است. دلیل دیگر این کاهش این است که هفته گذشته هند حجم اوره پیش‌بینی‌شده در مناقصه خود را به نصف کاهش داد. اوره گرانول خاورمیانه ۲۸۷٫۵ دلار ….. اوره گرانول ایران ۲۶۰ دلار (کامولیدی)
۳۰) سعدمحمدی می گوید “سود ومعادن تا ۱۴۰۶ به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد.”
۳۱) پروژه خط تولید کلاف با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن بزودی در شرکت صنایع آهن و فولاد سرمدابرکوه افتتاح خواهد شد. (تجلی و کچاد)
۳۲) بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و یکشنبه هر هفته تسویه و به حساب ذینفعان و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد.
۳۳) بعد از راه اندازی موفق واحد آمونیاک و شروع صادرات، خبرها از پیش راه اندازی واحد اوره از اوایل اردیبهشت ماه پتروشیمی هنگام حکایت دارد.
۳۴) مدیرعامل فصبا اعلام کرد عمده پول پذیره نویسی برای حفظ ارزش دلاری تبدیل به مواد اولیه ( گندله) شده است.
۳۵) سامان بخشی از املاک خود را فروخت و شفاف سازی کرد.
۳۶) افزایش نرخ خودرویی ها رسما اعلام شد. جلسه وزیر صمت با شورای رقابت، نتیجه داد.
۳۷) کمینا از قرارداد جدید فروش بطر شیشه ای خبر داد.
۳۸) خکار افزایش نرخ و تعدیل میدهد.
۳۹) برنامه ولساپا برای فروش ملک مرغداری واقع در فیروز کوه شفاف سازی شد.
۴۰) کپشیر و اعلام افزايش ۲۲ درصدي قيمت فروش.

موفق باشید.

ولید هلالات

#بازار_سرمایه     #بورس

صندوق های اهرمی / صندوق های اهرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *