۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار مثبت ۳
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۶٫۷همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۸٫۲۸%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل
کل: متعادل

۶) بر اساس اطلاعات کانال شناسایی تحرکات، حباب واقعی صندوق های طلا بین ۵٫۶درصد الی ۱۳٫۱درصد است. حباب صندوق های اهرمی نیز ۱۰درصد الی ۲۱٫۱درصد است.

۷) سند محرمانه‌ وزارت امور خارجه روسیه نشان می دهد روسیه به دنبال اصلاح ژئوپلیتیک، از طریق نزدیک شدن به چین، ایران و کره‌شمالی و تلاش برای تغییر موازنه فعلی قدرت است. (واشنگتن‌پست)
۸) حزب الله لبنان می گوید یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ اسرائیل را سرنگون کرده است. این پنجمین پهپاد اسرائیلی است که در جنگ اخیر توسط حزب الله سرنگون شده است.
۹) گانتز در جریان تماس با بلینکن گفت “اعمال تحریم ها علیه گردان نتزاه یهودا به مشروعیت اسرائیل در زمان جنگ آسیب می رساند. هیچ توجیهی برای اعمال تحریم بر تیپ نتزاه یهودا وجود ندارد.”
۱۰) نتانیاهو، گالانت را به افشای گفتگوهای امنیتی متهم می کند.
۱۱) رهبر جمهوری اسلامی می گوید “موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.”
۱۲) روزنامه‌شرق مدعی است که ” نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک، مذاکراتی را با طرف‌های آمریکایی پی گرفته است که اگرچه طیفی از موضوعات مختلف به‌خصوص با محوریت بحران غزه را شامل می‌شود، اما گفت‌وگوهایی هم درباره احیای برجام با جانشین رابرت مالی صورت گرفته است.”
۱۳) روز گذشته جلسه ای با حضور قالیباف، پورابراهیمی، فرزین و خاندوزی برگزار شده است که موضوع آن حل اختلاف نظر در خصوص مسائل ارزی است. قالیباف در این جلسه گفته است “لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.”
۱۴) سخنگوی شورای نگهبان می گوید “بند ث ماده ۱۴ در شورای نگهبان تایید شد. این طرح افزایش سرمایه از محل سود انباشته را معاف از مالیات کرده است.” (تداوم افزایش سرمایه های متعدد از محل انباشته در بازار-هلالات)
۱۵) منابع پالایشگاهی و بازرگانی به پلاتس گفتند تقاضای چین برای نفت ایران، با تحریم‌های جدید آمریکا که به تلافی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی وضع می‌شوند، بعید است آهسته شود.
۱۶) کانال نفت گاز پتروشیمی نوشت “تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی را که آگاهانه نفت خام ایران را خریداری می‌کنند در کنار تمامی معاملات بین مؤسسات مالی چین و بانک‌های ایرانی توسط این تحریم‌ها هدف گرفته خواهد شد.”
۱۷) کامولیدی نوشت “تقاضای جواهرات طلا در چین ۱۰ درصد افزایش یافت در حالی که تقاضای هند ۶ درصد کاهش یافت. در همین حال، سرمایه گذاری در شمش و سکه در چین ۲۸ درصد افزایش یافت.”
۱۸) اخبار صنعت تایر نوشت “بسیاری از کارخانجات توليدي با تولیدات مختلف برای سودآوری مجبور به افزایش قیمت محصولات خود شده‌اند ولی هنوز نوبت به تایر ایرانی نشده است،حال خبرها از افزایش قیمت تایرهای سواری از ۲۵٪ تا ۳۵٪ در سایزهای مختلف میرسد که این افزایش قیمت متفاوت است که بیشترین افزایش قیمت مربوط به خانواده تایرهای رینگ ۱۳ است که البته هنوز اجرایی و تصویب نشده است ولی امروز تایرهای سنگین و نیمه سنگین معروف به تایرهای بایاس ۱۵٪ افزایش نرخ گرفتند.همچنین لاستیک های کشاورزی ۱۸٪ و لاستیک های کامیونی و اتوبوسی رادیال هم ۱۸٪ افزایش نرخ شامل حال آنها شد،بهرحال باید منتظر ماند تا خبر افزایش قیمت تایر سواری در آینده نزدیک توسط کارخانجات لاستیک سازی ایرانی شنیده شود.”
۱۹) برخی تحلیلگران معتقدند رشد قیمت فلزات پایه در چند هفته اخیر که حاصل خوشبینی درباره رشد تقاضا در ماه های آینده و کاهش عرضه است بیش از حد زیاد بوده و بازار نمی تواند با این سرعت به حرکت صعودی خود ادامه دهد.(بورس ۲۴)
۲۰) تحلیلگران خوشبین معتقدند اقتصاد کشور چین به سمت ثبات در حرکت است اما دولت چین برای حل چالش های بزرگ این کشور اقدامات به اندازه کافی فراگیر انجام نمی دهد. (بورس۲۴)
۲۱) قرارداد احداث سايت دوم پالايشگاه اصفهان در هرمزگان با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز به مساحت ۴۶۸ هکتار با حضور مدیرعامل و استاندار اصفهان به امضا رسید.
۲۲) این هفته قیمت صادراتی بیلت فولاد چین رشد خوبی را داشت. در حالی که ابتدای هفته قیمت پیشنهادی یک کارخانه ۴۹۰ دلار بود، تا پایان هفته این عدد به ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار رسید. قیمت بیلت صادراتی ایران در این هفته حدود ۴۷۰ تا ۴۸۰ دلار فوب بود. (صنعت معدن)
۲۳) قیمت شمش آلومینیوم پس از اعلامیه ۱۲ آوریل مبنی بر اینکه دولت های ایالات متحده و بریتانیا تحریم آلومینیوم، مس و نیکل روسیه را در مبادلات جهانی فلزات آغاز خواهند کرد، افزایش یافت. این تحریم ها علیه روسیه می‌تواند بر جریان تجارت جهانی آلومینیوم تأثیر بگذارد و قیمت آلومینیوم را در کوتاه‌مدت افزایش دهد. با این حال، تأثیر میان‌مدت تا بلندمدت همچنان به تغییرات در جریان‌های تجارت بین‌المللی آلومینیوم و ثبات عرضه آلومینیوم روسیه بستگی دارد.
۲۴) افزایش قیمت روی در بورس فلزات لندن باعث کاهش تقاضای واقعی(فیزیکی) در اروپا و آسیای جنوب شرقی شده و پرمیوم بدون تغییر باقی مانده است. در همین حال، پرمیوم در ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافت. محاسبات آربیتراژ واردات روی در چین، در روز سه‌شنبه ۲۰۸٫۱۵ دلار در هر تن زیان داشت. (صنعت معدن)
۲۵) تقاضا برای ABS در میان نوسانات اخیر در مواد اولیه بوتادین و استایرن مونومر، افزایش یافته است. در بازارهای بالادستی، استایرن مونومر ۸ دلار در هر تن کاهش یافت. (صنعت معدن)
۲۶) با جذب ۳۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه از محل مابه التفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام شده برق، مطالبات شرکت‌های تولید برق، پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات تسویه شد.
۲۷) رانفور با فروش سهام یک همت سود شناسایی کرد.
۲۸) قنقش تجدید می دهد. دسبحا برنامه افزایش سرمایه دارد. سرمایه گوهران ثبت شد.
۲۹) وگردش با فروش دارایی سود سنگینی شناسایی کرد. محاسبات تاثیر این مساله بر بانک و شرکت های وابسته پیچیده خواهد بود.
۳۰) قثابت از محل فروش قیستو، سود شناسایی کرد.
۳۱) غمهرا و کساوه افزایش نرخ گرفتند.

موفق باشید.

ولید هلالات

#بازار_سرمایه     #بورس

صندوق های طلا / صندوق های طلا / صندوق های طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *