#بازار ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

همانطور که انتظار داشتیم هیجان ناشی از معاملات روز شنبه در اوایل وقت بازار دیروز تخلیه شد و بازار با افزایش تقاضا کار خود را آغار کرد . شاخص کل در دقایق ابتدایی حدود ۲۵ هزار واحد رشد را تجربه کرد و به راحتی از مقاومت روانی ۲٫۳۰۰ هزار واحد عبور کرد .

در میانه های بازار اما شرایط کمی تغییر کرد و رفته رفته فروشندگان قدرت گرفتند . هر چند حمایت هایی در دقایق پایانی توسط حقوقی ها انجام شد، اما شرایط کلی تغییر چندانی نداشت و با وجود رشد شاخص کل، بسیاری از سهام در محدوده منفی به کار خود خاتمه دادند .

در معاملات خرد دیروز، ۲۹۰ میلیارد تومان از منابع حقیقی ها به جیب حقوقی ها رفت و ارزش معمالات خرد نیز با کاهش حدود ۷ درصدی به ۶٫۱ همت رسید .

با توجه به شرایط کلی بازار دیروز، به نظر می رسد نیمه اول بازار امروز به نسبت دیروز پر عرضه تر دنبال شود و نمی توان انتظار خاصی از آن داشت . بهترین سناریو برای بازار امروز این است که منفی آغاز کند و زهر فروشندگان گرفته شود و در نیمه دوم شاهد برگشت بازار و یک منفی به مثبت ملایم باشیم . اگر در نیمه دوم حمایتی از بازار صورت نگیرد نمی توان انتظار خاصی از بازار فردا داشت و احتمالا رفته رفته شاهد کاهش حجم معاملات و اصلاح ریز بازار خواهیم بود . کاهش ارزش معاملات خرد در بازار امروز سیگنال خوبی برای فعالان بازار نیست و می تواند موید سناریوی اصلاح احتمالی بازار باشد .

نکته دیگر در مورد نیمه دوم بازار، مشخص شدن نرخ ارز در بازار آزاد است . قیمت ارز در بازار دیروز مجددا به کانال ۶۴ هزار تومان وارد شد و در محدوده ۶۴۹۰۰ تومان معامله شد . اصلاح احتمالی قیمت ارز در بازار آزاد می تواند به جو منفی معاملات امروز دامن بزند . حوالی ساعت ۱۱:۳۰ نیم نگاهی به قیمت ارز داشته باشید .

#هشت_صبح

افزایش تقاضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *