بررسی شاخص کل و شاخص هموزن از منظر تکنیکال و شرایط کلی حاکم بر بازار

با گذر از هفته اول اردیبهشت ماه، به نظر می رسد بازار از شرایط هیجانی عبور کرده و در سایه آرامش سیاسی و بهبود بازارهای جهانی ، می تواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد . نرخ دلار نیما نیز با شیب ملایم در حال افزایش است و دلار در بازار آزاد روند اصلاحی در پیش گرفته است . به نظر می رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، می توان به رشد بازار در هفته پیش رو امیدوار بود .

در سایه آرامش سیاسی و در هفته ای که گذشت شاخص کل توانست به لطف کاهش تنش های سیاسی و منطقه ای رشد حدود ۱۰۰ هزار واحدی را تجربه کند . بیشترین این رشد در دو روز کاری اول هفته رقم خورد و پس از آن شاخص کل نوسان چندانی نداشت. در این هفته شاخص کل توانست با عبور از مقاومت ۲٫۲۶۰ هزار واحدو تثبیت بالای آن ، به مقاومت روانی ۲٫۳۰۰ هزار واحد برسد . در صورت تثبیت شاخص کل بالای ۲٫۳۰۰ هزار واحد، مقاومت پیش رو سقف تاریخی شاخص در ۲۳۶۰ هزار واحد خواهد بود . حمایت های مهم شاخص نیز ۲٫۲۶۰ هزار و پس از آن حمایت مهم ۲٫۱۵۵ هزار واحد خواهد بود .

شرایط شاخص هموزن کمی متفاوت است . در هفته ای که گذشت شاخص هموزن با وجود رشد حدود ۵٫۵ درصدی نتوانست از مقاومت مهم ۷۷۰ هزار واحدی عبور کند و برای چهارمین بار به این مقاومت واکنش نشان داد . در صورت عبور شاخص هموزن از محدوده ۷۷۰ هزار واحد، مقاومت پیش روی آن عدد ۸۲۰ هزار واحد خواهد بود .

در نظر داشته باشید عبور شاخص کل و هموزن از مقاومت های پیش رو می تواند منجر به ورود پول های جدید به بازار شود .

#هشت_صبح  #بازار_بورس #فرابورس #شاخص

بهبود بازارهای جهانی/ بهبود بازارهای جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *