۱) نمره #بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی ۴۴
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۴٫۳همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۸٫۱۴%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل مثبت
کل: متعادل
۶) واشنگتن ۵ واحد نظامی اسرائیلی را مسئول نقض جدی حقوق بشر تشخیص داد. احکام بازداشت مقامات اسرائیلی ممکن است مخفیانه صادر شده باشد.
۷) تظاهرات شهرک نشینان برای توافق با حماس برای بازگشت ربوده شدگان شدیدتر شده است.
۸) انتظار می رود چندین کشور عضو اروپایی تا پایان ماه می، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. (بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا)
۹) بلینکن در مجمع کشورهای عربی گفت “حماس یک پیشنهاد “بسیار سخاوتمندانه” برای آتش دریافت کرده است و باید سریع تصمیم بگیرد.”
۱۰) یدیعوت آحارونوت، به نقل از مقام اسرائیلی می گوید “سینوار در پاسخ به پیشنهاد ارائه شده کند است.”
۱۱) وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در ریاض گفت آمریکا به مراحل پایانی توافق امنیتی با عربستان سعودی نزدیک است و اگر عربستان روابط خود با اسرائیل را عادی کند، این توافق امنیتی به عربستان پیشنهاد می‌شود.
۱۲) آغاز تلاش‌ها برای میانجی‌گری جهت آتش بین رژیم صهیونیستی و حماس تنش‌های ژئوپلیتیکی را آرام کرده است. یک هیئت نمایندگی از سوی حماس قرار است در روز چهارشنبه در قاهره برای مذاکرات صلح دیدار کنند.
۱۳) موسسه BNP Paribas اکنون پیش بینی می کند که شروع کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه دسامبر باشد در مقایسه با پیش‌بینی قبلی که برای ماه جولای بود.
۱۴) معاون بین‌الملل #بانک_مرکزی می گوید “در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.”
۱۵) وزیر اقتصاد می گوید “گفتگوی بسیارسازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم. جناب فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی – خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.”

۱۶) خبرهای مثبتی از جلسات مربوط به قیمت گذاری خودرو و روش عرضه آن به گوش می رسد. برخی منابع نوشته اند که احتمالا خودروهای منتاژی در بورس کالا کشف قیمت خواهد شد. در خصوص بحث تجدید ارزیابی خودرویی ها نیز خبرهای مثبتی مخابره شده است.

۱۷) گروه بین المللی مطالعات سرب و روی (ILZSG) اعلام کرد که بازارهای جهانی سرب و روی تصفیه شده احتمالاً در سال ۲۰۲۴ مازاد عرضه خواهند داشت. در بازار سرب، عرضه جهانی فلز تصفیه شده تا ۴۰۰۰۰ تن در سال ۲۰۲۴ از تقاضا فراتر خواهد رفت. به گفته ILZSG، در چین، بزرگترین مصرف کننده جهان، مصرف روی در سال جاری به دنبال افزایش ۷٫۱ درصدی در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱٫۴ درصد افزایش خواهد یافت. (سبدگردان مانی)
۱۸) مدیرعامل ذوب می گوید “پروژه LF1 تا پایان سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، همین پروژه‌ها ظرفیت بهتری را برای تولید، بهره‌وری و کاهش مصرف یوتیلیتی و سوخت خواهد داشت. در مورد مصرف برق این نیروگاه کفایت می کند و نگرانی نداریم و در پیک مصرف حدود ۱۷۰ مگاوات تولید می‌کند.‌ پروژه خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان هم برای ذوب، شپنا و فولاد مبارکه است که خرداد سال آینده انشالله این پروژه آب را به اصفهان برساند.” (بورس ۲۴)
۱۹) آمار‌های جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن نشان میدهد که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش کماکان صفر است. بانک‌های مسکن، سپه، ملی، تجارت، ملت، صادرات، صنعت و معدن و توسعه صادرات تنها بانک‌هایی بودند که در تاریخ منتهی به ۳۱ فروردین ماه امسال جمعاً ۶۶ همت تسهیلات در نهضت ملی مسکن پرداخت کرده‌اند.
۲۰) نامه کانون کارگزاران بورس به رئیس مجلس در رابطه با آثار و تبعات بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ ارسال شد.
۲۱) گاز طبیعی در ۳۰ سال گذشته تنها یک بار در مقایسه با نفت ارزان‌تر بوده است. این لزوماً نشان نمی دهد که نفت بیش از حد ارزش گذاری شده است. بلکه بر پتانسیل افزایش قیمت گاز طبیعی از سطح فعلی خود تأکید می کند. (کامولیدی)
۲۲) قدرت خرید ارزها و کامودیتی‌ها به طرز قابل توجهی نسبت به طلا کاهش یافته است.
۲۳) قیمت مس امروز با ۲۰۰ دلار رشد به محدوده ۱۰۱۸۰ دلار در هر تن رسیده است. هر چه میزان رشد قیمت ها بیشتر می شود نگرانی درباره اصلاح بازار افزایش می یابد. واقعیت این است که برخی عوامل از رشد بازار حمایت می کنند اما این میزان رشد در دورانی کوتاه منطقی نیست.
۲۴) آمارهای رسمی نشان داد سود صنعتی چین در ماه مارس ۲۰۲۴ کاهش یافت و رشد را در سه ماهه نخست امسال نسبت به دو ماه اول کاهش داد، این مساله شک و تردیدها را در مورد قدرت بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داد.
۲۵) یکی از بندهای تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی مربوط به این است که ذوب آهن زمانی که قیمت داخلی زغال سنگ یک سوم نرخ وارداتی و کیفیت محصول هم در بسیاری موارد جوابگو بود، اقدام به واردات بی رویه کرده است. (پورابراهیمی-مجلس)
۲۶) نفت سپاهان به عنوان بزرگترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه در سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید بالغ بر ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این میزان ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر کرده و نقش مهمی در ارزآوری به کشور داشته است. پروژه های FRW و TDAE امسال به بهره برداری خواهد رسید.
۲۷) ایران طرح انسداد مرزهای خود با افغانستان را آغاز کرده است. طرح ۳میلیارد دلار هزینه دارد و شامل دیوار بتنی ۴ متری می شود.
۲۸) رئیس سازمان برنامه و بودجه می گوید ” امسال درآمد مالیاتی ۹۵۰ همت می‌شود.”
۲۹) مدیرعامل خساپا می گوید ” تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته ۴۷۰ هزار خودرو بوده است. گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر حدود ۶۰ همت به بانک‌ها ۳۸ همت به قطعه‌سازان بدهکار هستیم ضمن اینکه حدود ۴۵ همت پیش فروش خودرو را داریم و تحویل۲۴۷ هزار خودرو نیز به سال جاری منتقل شده است که با همین وضعیت موجود بر این باوریم که برای تولید به مشکلی بر نمی‌خوریم و به راحتی از کل زیان انباشته سایپا خارج خواهیم شد.”
۳۰) مدیرعامل شرکت توانیر می گوید “با هدف گذاری و برنامه ریزی انجام شده، امیدواریم تا پایان امسال ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را از طریق بورس انرژی بپردازیم.”
۳۱) وزیر صمت اعلام کرد “سیاست وزارت صمت واگذاری سهام ایران خودرو است و این کار دارد انجام می‌شود.”
۳۲) سیمرغ مبلغ افزایش سرمایه را به ۳۰٫۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داد.
۳۳) خمحور، کماسه، دالبر افزایش نرخ گرفتند.
۳۴) ثامید برای ساخت پروژه هاشمیه مشهد، شریک پیدا کرد.
۳۵) خدیزل محصولات جدیدی به بورس کالا عرضه می کند.
۳۶) ثفارس، مادیرا، کباده، غمایه، مادیرا، وجامی در خصوص افزایش سرمایه گزارش جدید دادند.

ولید هلالات

قیمت گذاری خودرو /قیمت گذاری خودرو /قیمت گذاری خودرو /قیمت گذاری خودرو 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *