چهارمین روز کاری هفته را در حالی آغاز می کنیم که برای دومین روز متوالی، شاهد خروج ۱۱۹ میلیارد تومان از حقیقی ها از بازار سرمایه بودیم. این در حالی است که در یک هفته گذشته، ورود نقدینگی حقیقی به بازار به طور کلی ۹۶ میلیارد تومان بوده است.

با این حال، شدت خروج نقدینگی در مقایسه با میانگین ماهانه کاهش یافته است. در سوی دیگر شاهد ورود ۱۵۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی ها به صندوق‌های درآمد ثابت برای ششمین روز متوالی بودیم. این نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های کم‌ریسک‌تر است و احتمالا طی دو روز آینده این روند قوت خواهد گرفت . حجم و ارزش معاملات خرد نیز همانطور که انتظار داشتیم و چند روز قبل نیز مطرح کردیم در روز گذشته به ۴۳۶۶ میلیارد تومان رسید که ۶% کمتر از میانگین هفتگی و ۷% کمتر از میانگین ماهانه است. این نشان دهنده کاهش فعالیت در بازار است.

از منظر تکنیکال شاخص کل زیر سطح حمایت کوتاه مدت خود قرار دارد و در صورت تثبیت این شکست، روند کوتاه مدت آن نزولی خواهد شد. شرایط شاخص هم وزن کمی متفاوت است و در نزدیکی سطح حمایت کوتاه مدت خود قرار دارد و در صورت عدم شکست این سطح، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. اصلاح نمادهای شاخص ساز مثل #فولاد #فملی و … باعث شد تا شاخص کل تا حدودی متفاوت با شاخص هموزن عمل کند .

و اما بازار امروز …

با نزدیک شدن به آخر هفته و تعطیلی روز شنبه، کامل طبیعی است که خریداران کمی با احتیاط رفتار کرده و خریدهای خود را به پس از تعطیلات موکول کنند . معاملات بازار در دقایق پایانی دیروز نیز به گونه ای نبود که بتوان به اول وقت بازار امروز امیدوار بود . در شرایطی که ابهامات بودجه به طور کامل برطرف نشده و خبر خاصی نیز به بازار نمی رسد، مثبت های بازار موقت خواهد بود و به تشکیل روند منجر نخواهد شد . تنها نکته مثبت این روز های بازار رشد ملایم دلار نیما است که البته دیروز و در اقدامی جالب، آن نیز کاهشی شد . باید منتظر ماند و دید این دانش آموختگان دانشگاه خاص، چه خوابی برای اقتصاد و مردم دیده اند…

#واچ_لیست_روزانه

دیروز تحرکاتی در خودرویی ها به واسطه رنج اول وقت یک کد حقیقی خاص در #خساپا شکل گرفت . البته بازار مثبت هایاین گروه را خوب نخرید و در پایان هیجان ناشی از آن رنج ها تقریبا تخلیه شد . خبرهایی از عرضه مجدد خودروهای مونتاژی در بورس کالا به گوش می رسد . #خبهمن #خزامیا را به این دید در نظر داشته باشید.

ورود نقدینگی حقیقی به بازار 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *