احتمالا دقایقی زمان می برد تا بازار خودش را پیدا کند و از شرایط تعطیلی فاصله بگیرد . روز چهارشنبه و با وجود منفی کم حجم شاخص کل، بازار خوب رفتار کرد و در هم وزن ها کمی بهتر عمل کرد و شاخص هم وزن کار خود را در محدوده مثبت به پایان رساند . ارزش معاملات خرد در ۳٫۲ همت بود و حقیقی ها حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع خود را از بازار خارج کردند . به نظر می رسد بازار تا حدودی در حال جدا کردن خود از سهم های بزرگ و شاخص ساز است .

نکته جالب دیگر معاملات #خودرو است که تا حدود زیادی شخصیت لیدری خود را در بازار از دست داده است و بیشتر نگاه ها به اهرمی هاست . حجم معاملات صندوق های اهرمی به گونه ای رشد داشته است که حجم کل معاملات بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده است.

از منظر سیاسی و با پررنگ تر شدن احتمال توافق بین حماس و اسرائیل

احتمالا در نیمه دوم بازار شاهد اصلاح مقطعی نرخ دلار و در نتیجه اصلاح قیمتی در سکه و صندوق های طلا خواهیم بود . مجددا این نکته را یادآور می شویم که سکه زیر ۴۰ میلیون تومان و دلار کمتر از ۶۰ هزار تومان فرصت خرید خوبی به دید میان مدت و بلند مدت خواهد بود .

بر خلاف شاخص کل که در حال تلاش برای رسیدن به سقف های قبلی است، بازار در بسیاری از سهام، به محدوده ارزندگی خرید و اشباع فروش رسیده است و بسیاری از سهام در محدوده های حمایتی و کف های قیمتی بلند مدت خود قرار دارند . از این رو خرید پله ای در سهام بنیادی و dps محور کم ریسک است . بهترین سناریو برای بازار امروز این است که متعادل و اندکی منفی آغاز کند و رفته رفته با افزایش تقاضا همراه شود و در محدوده مثبت به کار خود خاتمه دهد و بدترین ثناریو مثبت کم حجم اول وقت بازار و پس از آن افزایش عرضه هاست .

به نظر میرسد

بازار در صورت اصلاح قیمت ها فروشنده چندانی نداشته باشد، اما در صورت رسیدن خبر های خاص بنیادی مثل اصلاح نرخ نیما، رشد خوبی را تجربه کند . بازار سرمایه همواه ثابت کرده که در بلند مدت بهترین و سودده ترین بازارها بوده است و هر چه رشد آن به تاخیر افتاده است، فنر فشرده آن با قدرت و شتاب بیشتری رها شده است .

#سبد_پیشنهادی
#واچ_لیست_رزوانه

#غبشهر را به دید نگهداری میان مدت و بلند مدت در نظر داشته باشید. تحلیل بنیادی و تکنیکال سهم در به زودی، در پستی جداگانه و به صورت کامل در بخش سبدهای پیشنهادی منتشر خواهد شد .

ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *