#بازار ۱۴۰۳/۰۲/۱۸

بازار دیروز تقریبا هیچ حرفی برای گفتن نداشت و آنچنان کم حجم و کم رمق کار خود را آغاز کرد و به پایان رساند که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است . ارزش معاملات خرد به کمتر از ۳ همت رسید و حقیقی ها ۳۵۶ میلیارد تومان از منابع خود را از بازار خارج کردند .

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۳۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. نکته مهم و قابل توجه در معاملات روز گذشته این صندوق ها خروج ۱۰۱ میلیارد تومان از نقدینگی آنها بود. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها خارج می‌گردد.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به سطوح حمایتی شاخص کل، خریداران به صورت پله ای در حال خرید هستند . از منظر تکنیکالی روند کوتاه مدت شاخص کل نزولی است. شاخص هم‌وزن نیز در نزدیکی مقاومت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورتی که این مقاومت شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن نزولی خواهد بود. امروز نمادهای شاخص‌ساز عرضه بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

دیروز بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۳۱۹ میلیارد تومان به خود اختصاص دادند. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۳۰۸ میلیارد تومان و انبوه سازی با ارزش معاملات ۲۹۹ میلیارد تومان قرار داشتند.
بازار در شرایط ناامیدی عجیبی به سر می برد و فقط و فقط یک سوپر خبر می تواند روند کلی بازار را تغییر دهد .

واکنش دیروز بازار به نرخ نیما بسیار ناامید کننده بود . با وجود رشد حدود ۱۵۰ تومانی نرخ نیما، بازار با بی توجهی به آن، به روند نزولی کوتاه مدت چند روز اخیر خود ادامه داد . اینکه دقایق اولیه بازار امروز نیز می تواند متاثر از نرخ نیما باشد یا خیر را بازار مشخص می کند، اما به نظر می رسد نمی توان انتظار خاصی از بازار امروز داشت . احتمالا از شدت منفی آن کاسته خواهد شد و همانند دیروز در نیمه دوم حمایت هایی از بازار صورت خواهد گرفت .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *