در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که بازار سرمایه در این هفته حرفی برای گفتن نداشت و ارزش معاملات خرد همسو با شاخص، به روند اصلاحی خود ادامه داد . ارزش معاملات خرد در روز گذشته و برای دومین بار در این هفته به کمتر از ۳ همت رسید که نشان از بی اعتمادی سرمایه گذاران به شرایط فعلی بازار است . دیروز سهامداران خرد ۱۴۸ میلیارد تومان از منابع خود را از بازار خارج کردند .

تنها نکته امیدوار کننده این روزهای بازار و اردیبهشت ماه، رشد آهسته و پیوسته نرخ نیما است که در این مدت حدود ۲ درصد بوده است . ادامه رشد نخ نیما می تواند بخش عمده ای از بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد .

با بررسی شرایط کلی بازار طی هفته های گذشته می توان امیدوار بود که این چهارشنبه نیز همسو با چهارشنبه های دیگر و بر خلاف رویه کلی هفتگی بازار، جو مثبتی بر بازار حاکم باشد .

این موضوع را می توان از منظر تکنیکالی نیز تائید کرد . چارتیست ها بر این باورند که بازار به محدوده حمایتی مهمی رسیده است و از اینجا می تواند برگشت خوبی هر چند کوتاه مدت داشته باشد . در نبود تحولات و اتفاقات قوی بنیادی، جریان گزارش های ۱۲ ماهه می تواند موج های کوتاهی ایجاد کند .

در نقطه مقابل این تحلیل، می توان به این نکته اشاره کرد که با افزایش عرضه ها در نیمه دوم بازار دیروز و ادامه آن تا آخر وقت، نمی توان انتظار خاصی از بازار امروز داشت و لااقل دقایق ابتدایی آن با تداوم عرضه ها همراه خواهد بود .

روند اصلاحی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *